مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخشی از خطبه های نماز جمعه با اشاره به تغییرات مدیریتی استان سیستان و بلوچستان گفت: “استاندار و مدیرکل جدید اطلاعات و همچنین شهردار جدید زاهدان، هر سه دارای دانش و تجربه هستند و این یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است که به جای استفاده از افراد صفر کیلومتر از نیروهایی استفاده می کند که هم تخصص و هم تجربه دارند.”

امام جمعه اهل سنت زاهدان ابراز امیدواری کرد که در شهر زاهدان و دیگر شهرهای استان نیز افراد توانمند دارای علم و تجربه بر سر کار بیایند تا بتوانند به مردم بهتر خدمت کنند.
وی افزود: رضایت خدا در رضایت مردم است. خدمت به مردم و جلب رضایت آنان موجب بیشتر شدن وابستگی و امید مردم به نظام جمهوری اسلامی و کشور خواهد شد.
مولانا عبدالحمید گفت: گاهی ما می شنویم که در مرکز کشور نیز عده ای تعصب دارند و نسبت به بکارگیری توانمندان و شایستگان اهل سنت حساسیت نشان می دهند و به دولت آقای روحانی فشار می آورند تا از نیروهای اهل سنت استفاده نکند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: انسان به حیرت فرو می رود که خداوند بر روی این کره خاکی چه انسانهایی را خلق کرده است. خداوند انسانهایی را آفریده است که جز جماعت و گروه و قشر خود کسی دیگر را نمی بینند و تحمل نمی کنند و به حق و عدالت اعتقاد ندارند؛ این افراد گاهی گمان می کنند که در مسیر خدا قرار دارند اما چه شیعه باشند و چه سنی، انسانهایی افراطی هستند و افراطیون از هر گروه و مذهبی که بودند در طول تاریخ بیشترین ضربه را به اسلام و حتی تفکر و مذهب خودشان زده اند.
رئیس شورای هماهنگی مدارس علوم دینی اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: هر جای دنیا که شاهد جنگهای فرقه ای و مذهبی هستیم ردپای همین افراطیونی وجود دارد که فقط خود را می بینند و بینش وسیعی ندارند و گرفتار تنگ نظری و افراط و کوته بینی هستند.
مولانا عبدالحمید گفت: اندیشه درست و دستور خدا و پیامبر گرامی اسلام آن است که همه انسانها را به یک چشم ببینیم و بینش وسیعی داشته باشیم.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان گفت: درخواست ما از ریاست محترم جمهور آن است که تحت فشار این افراطیون قرار نگیرد، زیرا تن دادن به خواسته های آنان برای اخوت شیعه و سنی زیان آور است. همین جریانات بودند که نخواستند آقای روحانی که فردی معتدل است، بر سر کار بیاید؛ در انتخابات با آقای روحانی مخالف بودند، زیرا مشی اعتدال را قبول ندارند و ما انتظار داریم که مشورت این افراد اگر شنیده می شود اما پذیرفته نشود.
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: درخواست ما از رهبر معظم انقلاب که سمت پدری بر ملت دارند و راهنمائیهای ایشان همواره راهگشای بسیاری از معضلات و مشکلات و بن بستها در کشور است، این است که ایشان با درایتی که دارند دولت را راهنمایی و حمایت کنند تا به وعده های خود در قبال اقوام و مذاهب عمل کند و تبعیضها را برطرف کند.
وی افزود: حمایت رهبر معظم انقلاب از برنامه های دولت روحانی باعث خواهد شد تا افراطیون نتوانند به هدف خود که حذف اهل سنت به عنوان بزرگترین جمعیت بعد از برادران شیعه در کشور است، برسند؛ و یکسان نگری و شایسته سالاری در کشور نهادینه خواهد شد، زیرا همدلی ملت ایران موجب همدلی سایر ملتها خواهد شد.
مولانا عبدالحمید گفت: مردم وحدت شعاری را نمی پذیرند و به دنبال وحدت عملی خواهند بود؛ و هرگاه وحدت در این کشور عملی شود، در سایر کشورها نیز آثار مثبت خود را نشان خواهد داد.
وی افزود: برقراری عدالت و حفظ وحدت و تفاهم و رفع تبعیض در حفظ امنیت و ثبات کشور نقش بسزایی دارند و امنیت ملی حاصل می شود. زمانی که عدالت بدون توجه به مذهب و اعتقادات افراد اجرا شود، تائیدات غیبی خداوند در پی آن خواهد آمد و رضایت خداوند نیز جلب خواهد شد.

چاپ

1469 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 23 آذر, 1392


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©