مولانا عبدالحمید با اشاره به انعکاس بین المللی راهپیمایی اعتراضی 700 کیلومتری معترضان بلوچ در پاکستان، از مقامات پاکستان خواست تا به خواسته های معترضان پاسخی قانع کننده بدهند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های روز جمعه 8 آذر 1392 با اشاره به انعکاس بین المللی راهپیمایی 700 کیلومتری معترضان بلوچ در پاکستان گفت: راهپیمایی معترضان بلوچ از کویته تا کراچی انعکاس وسیع بین المللی داشته است و کسانی اقدام به این راهپیمایی اعتراضی کرده اند که عزیزانشان را از دست داده اند یا از وضعیت آنان بی خبر هستند. بیشتر این افراد از فعالان سیاسی در پاکستان بودند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: افراد زیادی از شهرهای مختلف از دانشجویان و جوانان گرفته تا زن و مرد و کوچک و بزرگ به این راهپیمایی پیوستند و این راهپیمایی بسیار مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.
مولانا عبدالحمید گفت: راهپیمایان 700 کیلومتر را با پای پیاده پیمودند تا صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان پاکستان و جهانیان برسانند. معترضان دستگاههای امنیتی پاکستان را به ربودن فرزندانشان متهم می کنند و ربودن این افراد به منازعات داخلی این کشور مربوط می شود.
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: مقامات پاکستان باید به خواسته این معترضان و به خواسته مردم پاکستان توجه کنند و به آن پاسخ معقولی بدهند. حکومت پاکستان باید صدای مردم بلوچستان و دیگر اقوام و مردم پاکستان را بشنود. مقامات قضایی باید درباره جنازه های یافته شده در بیابان‏ها و افراد مفقودالاثر و ربوده شده در طول ماهها و سال‏های گذشته تحقیق و به آن رسیدگی کنند.
رئیس شورای هماهنگی مدارس علوم دینی اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: راهپیمایان انسان‏های دردمندی هستند که 700 کیلومتر را با پای پیاده برای رساندن صدایشان به مقامات پاکستان طی کرده اند و مقامات سیاسی و قضایی باید به خواسته برادران بلوچ ما رسیدگی کرده و پاسخی قانع کننده و مستدل به آنان بدهند.

توافق هسته ای به نفع ملت ایران تمام شد
مولانا عبدالحمید در ادامه توافق هسته ای ایران و غرب را یک خوش خبری برای ملت ایران دانست و گفت: این توافق به نفع ملت ایران تمام شد و همان‏گونه که رئیس محترم جمهور گفته بود هر توافقی که به دست می آید به نفع همه است زیرا اختلاف و منازعه به زیان همه خواهد بود. این توافق بیشتر به نفع کشور ما است زیرا همه قدرت‏ها بر حق هسته ای صلح آمیز ایران تاکید کردند. ملت ایران از ابتدا هم به دنبال سلاح هسته ای نبود و اهداف ما از آغاز صلح آمیز بود.
امام جمعه اهل سنت زاهدان اسرائیل را تنها بازنده این توافق دانست و گفت: اسرائیلی‏ها بسیار ناراحتند زیرا می خواستند به بهانه پرونده هسته ای ایران جنگی را بر ملت ایران تحمیل کنند. اسرائیل به دنبال این است که ملت ایران حتی حق انرژی هسته ای صلح آمیز هم نداشته باشد. آنان می خواستند که یا از به رسمیت شناخته شدن همه حقوق هسته ای ما جلوگیری شود و یا جنگی را علیه ایران تحریک کنند. ناراحتی اسرائیل نشان می دهد که این توافق به نفع ایران بوده است. اگر اسرائیل و افراطیون در غرب از این موضوع خوشحال می شدند آن موقع ما باید در موفقیت این توافق شک می کردیم.

انتصاب استاندار جدید در راستای اهداف دولت جدید و اجرای عدالت و قانون صورت گرفته است
مولانا عبدالحمید در بخش پایانی سخنان خود به انتصاب استاندار جدید استان اشاره کرد و  گفت: انتصاب استاندار جدید استان آقای علی اوسط هاشمی و مدیرکل جدید اطلاعات و حضور وزرای کشور و اطلاعات در راستای اهداف دولت جدید و اجرای عدالت و قانون صورت گرفته است. رئیس جمهور در زمان انتخابات وعده داده بود که قانون را چه به نفع هر کسی باشد و چه به ضرر هر کس اجرا خواهد کرد. و این همان خواسته ملت است که هیچ کس از قانون نگریزد و همه به قانون پایبند باشند. آنچه از دولت جدید انتظار می رود اعتدال گرایی و اجرای قانون و برداشتن فضای امنیتی است و قفل همه مشکلات باید با کلید تدبیر باز شود.
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: استانداری که وزیر کشور وی را انسانی توانمند معرفی کرده است، انسان هوشمندی است و بینش بسیار خوبی نسبت به مسایل دارد و ما برای وی در اجرای قانون و عدالت و تحقق وعده های رئیس جمهور و اهداف نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب آرزوی موفقیت می کنیم. و امیدواریم کرامت و حرمت مردم بیش از گذشته حفظ شود.
مولانا عبدالحمید اظهار داشت: اخوت و برادری با اجرای قانون و عدالت بهتر تحکیم خواهد شد و امنیت نیز در استان پایدار خواهد بود. عدالت ضامن پیروزی و استحکام نظام و منطقه است.

چاپ

1456 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 9 آذر, 1392


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©