شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در گفتگو با خبرگزاری تقریب، ميانه روی، اعتدال، دوراندیشی و پرهيز از برخوردهای شتاب‏زده و افراطی‏گری را رمز موفقيت جهان اسلام در شرايط کنونی دانست.

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) از سیستان و بلوچستان، مولوی “عبدالحمید اسماعیل زهی” در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تقریب در زاهدان اظهار داشت: افراط و تندروی از سمت هر كس باشد محكوم است و مسلمان واقعی كسی است كه دیگران از دست و زبان او در امان باشند.
وی افزود: حفظ حرمت افراد و پرهیز از رفتارهای اهانت آمیز و تفرقه انگیز مساله ای مهم و مورد تاكید دین مبین اسلام است و همه مسلمانان اعم از شیعه و اهل سنت باید در این زمینه پایبندی لازم را به این اصل داشته باشند.
مدیر دارالعلوم مكی اهل سنت زاهدان ادامه داد: متاسفانه امروز با شیطنت استكبار جهانی و ایادی مزدور آن، جهان اسلام دستخوش ناامنی گشته و بخشی از مسلمانان به جای مقابله با اهداف شوم مستكبرین شروع به نزاع داخلی، درگیری مذهبی و تسویه حساب با یكدیگر كرده اند و در نتیجه بیشترین منفعت نصیب صهیونیستهای غاصب و استكبار جهانی شده است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب تصریح كرد: بدون شك، هر کس تفرقه ایجاد کند و اختلاف بیندازد بنا بر فتوای رهبر انقلاب نه شیعه است و نه سنی، بلكه عامل دشمن محسوب می شود.
وی ادامه داد: گاهی دیده می شود كه عده ای در پوشش حمایت از نظام یا خیرخواهی برای شیعه یا اهل سنت اقدامات ضد وحدت و تفرقه انگیز را مرتكب می شوند كه در این خصوص باید گفت خیرخواهی نظام و مردم در حفظ انسجام و برادری و پرهیز از ایجاد دودستگی و تفرقه است و هر كس كه با تندروی و افراط بر خلاف مصالح نظام اسلامی و ملت حركت كند خیرخواه نظام و ملت نیست.
مدیر دارالعلوم مكی اهل سنت زاهدان تاكید كرد: حفظ وحدت و اخوت در جامعه مورد تاكید بزرگان نظام و علمای اسلام است و بنده نیز همانطور كه بارها بر این مساله اذعان داشته ام بار دیگر به همه برادران اهل سنت در داخل و خارج از کشور تاکید می کنم که در هر شرایطی وحدت و امنیت را حفظ کنند تا دولت بتواند بدون دغدغه به خواسته های ملت رسیدگی کند.
وی افزود: ایجاد ناامنی در لباس اهل سنت، بویژه در شرایط کنونی، بزرگترین خیانت و دشمنی با اهل سنت است و در صورت وجود مشكلات باید با گفتمان و انتقاد سازنده مسایل و مشکلات جامعه را حل کنیم.
مولوی اسماعیل زهی با اشاره به ترویج برخی شایعات و شیطنتهای رسانه ای اظهار داشت: متاسفانه برخی رسانه ها با زیر پا گذاشتن اخلاق حرفه ای اقدام به انتشار هدفمند مطالبی كردند كه هیچ پایه و اساسی نداشت و از اصل دروغ بود در حالی كه شرع مقدس اسلام و قانون بر این مطلب تصریح دارد كه انسان نباید صرف شنیدن یك مطلب بدون بررسی صحت و سقم آن، اقدام به اظهار نظر كند.
وی تاكید كرد: ملت ایران اعم از شیعه و اهل سنت خواهان وحدت و اخوت هستند و هركس با هر نیتی بخواهد به این وحدت اسلامی ضربه بزند دشمن ملت ایران محسوب می شود.
امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به فرارسیدن ایام حج بیت الله الحرام ضمن درخواست دعا برای زائران حرم امن الهی افزود: فریضه حج مهمترین نماد انسجام امت اسلام و بزرگترین گردهمایی سراسری مسلمانان جهان است كه می تواند مایه تقویت وحدت و اخوت اسلامی باشد.

چاپ

1732 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 6 مهر, 1392


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©