مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران گفت: “ملت ایران در این انتخابات محاسبات صاحبنظران و سیاستمداران داخلی و خارجی را که تصور می کردند مشارکت مردم بسیار پایین خواهد بود، بر هم زدند. زیرا همه مردم بویژه در استان سیستان و بلوچستان با مشارکت بالای خود پیام خود را به گوش مسئولان و جهانیان رساندند.”

وی افزود: “این انتخابات پیام بزرگی داشت و آن پیام نارضایتی از وضعیت کنونی و ضرورت تغییر فضای کشور و نارضایتی از فشار و تبعیض و تهمت و دروغ بود. متاسفانه فضای مناسبی در کشور وجود نداشت و حتی تذکرات رهبر انقلاب که بارها گفتند دروغ نگویید و تهمت نزنید موثر واقع نشد تا جایی که بیگانگان می گفتند که اینها حتی به حرف رهبرشان توجه نمی کنند.”
مولانا عبدالحمید ادامه داد: “رهبر و ملت از وضعیت موجود ناراضی بودند. و در نتیجه ملت ایران به کسی رای دادند که گفت من با کلید تدبیر مشکلات کشور را حل می کنم و در کشور تغییراتی را ایجاد می کنم. به فشارها و تبعیضها و نابرابری پایان می دهم. این شعار انتخاباتی روحانی توجه ملت ایران را جلب کرد و وی اکنون می خواهد در راستای وفای به عهد خود در ایام انتخابات و توجه به اقوام و مذاهب و مسایل و مشکلات مردم کار کند.”
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: “بسیاری هنوز پیام ملت ایران را دریافت نکردند و برخی سایت‏ها و رسانه های ماهواره ای هنوز نمی دانند پیام ملت ایران در انتخابات چه بود. اینها تهمت و توهین و افترا را آغاز کردند و جوسازی می کنند و به زعم خود حساب شده به اقوام و مذاهب و اشخاص اهانت می کنند و افترا می بندند.”
مولانا عبدالحمید افزود: “این بر خلاف قانون و دیانت است که افراد و شخصیتهای حقیقی و حقوقی تخریب شوند. افرادی که به دیگران تهمت می زنند، آدم‏های دینداری نیستند. اگر این انسان‏ها قابل هدایت هستند خداوند آنها را هدایت کند و اگر قابل هدایت نیستند خداوند شرشان را از سر مردم کم کند.”
امام جمعه اهل سنت زاهدان اظهار داشت: “مقامات قضایی و امنیتی مسئولیت دارند که اجازه ندهند افرادی در جامعه به اقوام و مذاهب افترا بزنند، دروغ بگویند و توهین کنند. همه ما می دانیم که اینها از کجا آب می خورند.”
مولانا عبدالحمید گفت: “شایسته نیست که وقتی ملتی از روی نجابت و به خاطر وحدت هیچ نمی گوید و سکوت می کند، هر کسی هر چه خواست به او نسبت بدهد. همه باید پیام ملت ایران را دریافت کنند و خود را با شرایط ملت ایران تطبیق بدهند. و خواسته ملت ایران وحدت و انسجام و تفاهم میان همه اقوام و مذاهب کشور است.”
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: “هر کس تفرقه ایجاد کند و اختلاف بیندازد بنا بر فتوای رهبر كبير انقلاب نه شیعه است و نه سنی. اين نوع افراد که خود را کاسه داغ تر از آش می دانند و خود را به رهبری و نظام نسبت می دهند و خیرخواه نظام معرفی می کنند، خیرخواه نظام نیستند زیرا خیرخواه نظام کسی است که به دنبال تخریب مردم نباشد و کاری انجام دهد که به نفع نظام و مردم باشد.”
مولانا عبدالحمید در بخش دیگری از سخنان خود گفت: “من بار دیگر به همه برادران اهل سنت در داخل و خارج از کشور تاکید می کنم که در هر شرایطی وحدت و امنیت را حفظ کنند. باید دولت تدبیر و امید بدون دغدغه و با فرصت مناسب بتواند اهداف خود را پیاده کند.”
وی افزود: “دولت جدید با سیاستها و رویکرد جدید بر سر کار آمده و یکی از اهداف مهم این دولت اجرای کامل قانون اساسی و پایان دادن به اعمال سلایق فراقانونی است. هر کسی در هر جایگاهی باید تابع قانون باشد و هر ارگانی که مشروعیت خود را از قانون گرفته است حق ندارد فراتر از قانون عمل کند. ما نیز اطاعت از هیچ کسی را فراتر از قانون نمی پذیریم و آن را درست نمی دانیم. قانون باید بر همه شئونات کشور حاکم باشد.”
رئیس شورای سیاست گذاری مدارس دینی اهل سنت گفت: “هر کسی در این شرایط بخواهد ناامنی ایجاد کند، چه به نام فرد یا گروه و… خیانت بزرگی به جامعه ایران و اهل سنت کرده است. نباید فرصت به کسانی داده شود که از قدرت ساقط شده اند و به دنبال جوسازی هستند.”
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: “ایجاد ناامنی در لباس اهل سنت، بویژه در شرایط کنونی، بزرگترین دشمنی با اهل سنت است. اکنون باید با گفتمان و انتقاد سازنده و مذاکره مسایل و مشکلات جامعه را حل کنیم. تاکید رئیس جمهور نیز بر همین است که باید فضای گفتمان در کشور حاکم شود و حرمت همه اقوام و مذاهب حفظ شود.”

 

 

 

چاپ

1522 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 22 شهریور, 1392


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©