مولانا عبدالحمید طی سخنانی در جمع کثیری از مردم سراوان شعارهای دکتر روحانی را در ایجاد فضای گفتمان و تعامل امیدوارکننده توصیف کرد و ایجاد هر گونه ناامنی در شرایط موجود را “خیانتی بزرگ به جامعه اهل سنت” دانست.

مولانا عبدالحمید، که در مراسم فارغ التحصیلی حوزه علمیه اشاعة التوحید سراوان سخن گفت، خاطرنشان کرد: الحمدلله امروزه در کشور شرایط خوب و مناسبی وجود دارد. مردم ایران با شرکت گسترده خود در انتخابات ریاست جمهوری جهانیان را غافلگیر کردند. ملت ایران در این انتخابات به کسی رأی دادند که از همان ابتدا با این شعار که «قانون را اجرا نموده و فضای گفتمان و اعتدال را در کشور حاکم خواهد کرد» به میدان آمد. جناب دکتر روحانی نام زیبای “تدبیر و امید” را بر دولت خود گذاشت و در مراسم تحلیف نیز تصریح کرد که فضای امنیتی را از کشور جمع کرده و فضای گفتمان و مذاکره را به وجود می آورد.
امام جمعه اهل سنت افزود: شعار جناب دکتر روحانی در ایام انتخابات آن بود که ملت ایران همه ایرانی هستند و ما حقوق همه آنها، اعم از اقوام و مذاهب، را مراعات نموده و تبعیض را برطرف خواهیم کرد. ایشان در مراسم تودیع و معارفه وزیر کشور نیز بر این نکته تاکید کردند که ما باید به حقوق اقوام و مذاهب توجه کنیم. لذا با توجه به این اندیشه و با توجه به اینکه وزرای منتخب از سوی ایشان نیز افراد آگاه و توانمندی هستند، فضای خوب و مناسبی در کشور به وجود آمده است، که البته برای تحقق شعارهای دکتر روحانی، حمایت ملت نیز لازم است.
مولانا عبدالحمید شعارهای دکتر روحانی را مطالبات اقوام و مذاهب دانست و گفت: آنچه امروز جناب دکتر روحانی در شعار مطرح می کنند، مطالبات و دغدغه هایی است که جامعه اهل سنت ایران همواره آنها را مطرح کرده اند. لذا انتظار ملت ایران آن است که مشکلات آنها حل شده و به آزادی‏های مشروع و قانونی خود دست حاصل کنند. تبعیض و نابرابری برطرف شده و همه ملت با یک دید نگریسته شوند.
ریاست شورای هماهنگی مدارس دینی اهل سنت استان با بیان اینکه “مسئولین فعلی خود را با سیاست‏های دولت جدید وفق دهند” اظهار داشت: بنده تعجب می کنم که بسیاری هنوز پیام دولت تدبیر و امید را دریافت نکرده و متوجه نیستند که وقت یک دولت تمام شده و دولتی جدید با سیاستی جدید روی کار آمده است؛ سیاست دکتر روحانی سیاست گفتمان و تعامل است و کسانی که در ادارات و مصدر امور قرار دارند باید خود را با سیاست جدید وفق دهند.
مولانا عبدالحمید در ادامۀ سخنان خود در جمع مردم سراوان بر “تداوم اخوت و برادری در منطقه” تاکید کرد و گفت: جامعه اهل سنت در زمینه وحدت و ایجاد امنیت منطقه در گذشته سهم بسزایی داشته است و در شرایط موجود نیز امنیت، اخوت و برادری باید بیش از پیش رعایت شود، تا افراد خاص و معدودی که منافع خود را در ایجاد اختلاف و ناامنی می بینند و از این راه نان خورده و به پست و مقامی رسیده اند و منتظر فرصتی هستند تا منطقه را ناامن جلوه دهند، چنین فرصتی پیدا نکنند.
ایشان در ادامه بر لزوم وحدت و دوری از تفرقه تاکید کرد و گفت: بنده از این تریبون به تمام کسانی که با هر لباس و تحت هر عنوانی بخواهند در منطقه نا‏امنی ایجاد کنند هشدار می دهم که ایجاد ناامنی در منطقه بزرگترین خیانت به جامعه اهل سنت است. ما در گذشته نیز با نا‏امنی مخالف بوده و همواره هر نوع خشونتی را محکوم کرده ایم، اما امروز باید از فرصت فضای گفتمان در کشور و اینکه رئیس جمهور قائل به گفتمان و معتقد به شنیدن حرف مردم بوده و گفته است که “اگر صدای ملت را نشنویم شکست می خوریم” استفاده کنیم، زیرا ما دنبال چنین فضایی بودیم.
مدیر دارالعلوم زاهدان اظهار داشت: معتقدیم که امنیت پایدار از طریق فضای مذاکره، گفتمان و تعامل حاصل می شود و امنیتی که از طریق قوه قهریه حاصل شود، امنیتی پایدار نخواهد بود.
مولانا عبدالحمید در پایان خاطرنشان کرد: ما اهل منطق و گفتمان هستیم و مسیر ما مسیر معقول و اعتدال بوده و دیگران را نیز بر مسیر اعتدال توصیه می کنیم.

چاپ

1530 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 13 شهریور, 1392


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©