مولانا عبدالحمید با صدور بیانیه ای قتل عام مردم مصر توسط نظامیان را “فاجعه انسانی بی سابقه” دانست و ضمن محکومیت شدید آن، از مجامع بین المللی، دولت‏های منطقه و تمام انسان‏های آزاده خواست در جهت توقف فوری این جنایت وحشیانه اقدام نمایند.

متن بیانیه به شرح زیر است:
موج بیداری اسلامی و آزادیخواهی که اخیرا در جهان به وجود آمده است، نتیجه ظلم‏ها و جنایاتی است که در بلاد اسلامی توسط قدرت‏های زورگو و مستکبر صورت می گیرد. این موج آزادیخواهی نتیجۀ اشغال سرزمین فلسطین و بیت المقدس  و سرسپردگی حکام مستبد و خودکامه است.
از آنجایی که این بیداری از جانب خداوند متعال بوده و چراغی است که خداوند متعال آن را برافروخته است، جلوی این بیداری گرفته نخواهد شد، اما هر کسی که بخواهد جلوی این بیداری را بگیرد و یا اینکه بخواهد اوضاع را به وضعیت سابق برگرداند، با قهر الله تعالی روبه رو خواهد شد.
انقلاب مردم مصر نیز در راستای بیداری اسلامی قرار دارد. اما کودتای نظامی مصر- که نشأت گرفته از تحریک صهیونیسم بین الملل و قدرت‏های زورگویی که دشمنی دیرینه با اسلام دارند، می باشد- علیه دولتی که با دموکراسی ترین انتخابات در منطقه روی کار آمده است و نیز سرکوب وحشیانه معترضین و قتل عام تکان دهنده و بی سابقه مردم این کشور، احساسات مردم آزاده جهان را برانگیخته و موجب جریحه دار شدن عواطف انسانی شده است.
لذا از دولت‏های منطقه، مجامع بین المللی حقوق بشر و تمام انسان‏های آزاده می خواهیم تا این جنایت هولناک را محکوم کرده و علاوه بر محکومیت، برای توقف این جنایت فکری جدی نمایند.
همچنین از عموم مسلمانان تقاضای دعا و خواندن قنوت نازله برای توقف این کشتار خونین داریم.

(مولانا) عبدالحمید
امام جمعه اهل سنت زاهدان

 

 

 

چاپ

1015 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 24 مرداد, 1392


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©