شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان و رئیس شورای هماهنگی مدارس دینی اهل سنت استان سیستان و بلوچستان، با دکتر عبد الله عبدالمحسن الترکی، دبیر کل انجمن جهان اسلام (رابطة العالم الاسلامی) در مکه مکرمه دیدار و گفتگو کردند.
در اين ديدار كه روز سه شنبه  23 شعبان (11 تیر) در مقر رابطة العالم الاسلامی در مکه مکرمه صورت گرفت، مولانا عبدالحمید با اشاره به سابقه تاريخی رابطة العالم الاسلامی و جايگاه ویژه آن به علت واقع شدن در سرزمین امن مكه مكرمه، گفتند: در شرايط كنونی جهان كه قدرت‏های بزرگ به خاطر منافع خود در خاورميانه در صدد دامن زدن به جنگ‏های فرقه ای و اختلافات طايفه ای هستند، انجمن جهان اسلام می تواند نقش مهمی در خنثی کردن این توطئه ها ايفا كند.
مولانا عبد الحمید در دیدار با دبیر کل انجمن جهان اسلام توضیحاتی نیز پیرامون فعالیت‏های مدارس دینی اهل سنت در بلوچستان ایران و اهتمام آن به تدریس علوم اسلامی از قبیل تفسیر، حدیث، فقه، ادبیات و فرهنگ اسلامی و زبان عربی ارائه دادند.
ایشان تلاش‏های بی وقفه انجمن جهان اسلام در خصوص نشر و گسترش فرهنگ اسلامی و زبان قرآن کریم را ستوده و گفتند: مسلمانان باید به آموزش زبان عربی و نشر و ترویج آن در بین نسل‏های جهان اسلام اهمیت بورزند؛ زیرا فهم صحیح و درست کتاب خدا بدون یادگیری زبان عربی ممکن نیست.
ایشان خاطرنشان کردند: شورای هماهنگی مدارس دینی اهل سنت استان سیستان و بلوچستان مایل است که نسخه هایی از فتاوی و بحث‏های صادر شده از آکادمی فقه اسلامی تابع این انجمن به این شورا برسد.  

چاپ

1576 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 30 تیر, 1392


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©