مولانا عبدالحمید؛ امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های این هفته نماز جمعه (31 خرداد 1392)، جمعه هفته گذشته را روزی استثنایی در تاریخ ایران نامید که در آن “ملت عزیز، سربلند و بیدار ایران با حضوری پرشور و حماسی برای انتخاب رئیس جمهور و اعضای شوراهای شهر و روستا به پای صندوقهای رای رفتند.”
ایشان افزود: حضور حماسی مردم در روز انتخابات برای دنیا حیرت انگیز و غیرقابل پیش بینی بود. این حضور مردم بسیار معنا دار و دارای پیام بود و پیام اصلی آنان تغییر وضعیت اقتصادی و سیاسی و حل بحران‏های داخلی و خارجی کشور بود.
مولانا عبدالحمید گفت: مردم به کاندیدایی که او را برای حل مسایل و مشکلات خود و اداره کشور اصلح دانستند رای دادند. مهم تر از حضور مردم، برگزاری عادلانه این انتخابات است. به جز موارد جزئی در هر دو انتخابات ریاست جمهورى و شورا شکایت قابل توجهی وجود نداشت.
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: جهان شاهد انتخاباتی آزاد و عادلانه بود که مردم شکایتی از آن نداشتند. دنیا انتخاب ملت را تحسین کرد. جا دارد از ملت ایران و دست اندرکاران برگزاری انتخابات و بویژه شورای نگهبان و وزارت کشور به خاطر بی‏طرفی و حسن برگزاری این انتخابات تشکر کنیم.
مولانا عبدالحمید حضور اهل سنت را در انتخابات اخیر در سراسر کشور بسیار “پررنگ، پرشور و حماسی” ارزیابی کرد و گفت: انتخاب حجت الاسلام روحانی با رای قاطع و منسجم مردم به دلیل عبا و عمامه روحانی نبوده است؛ هر چند که لباس روحانیت دارای حرمت است، اما انتخاب روحانی به دلیل فکر و اندیشه او بوده است.
ایشان در ادامه افزود: مردم ایران به فراست و بلوغ سیاسی رسیده اند و کفیل نمی خواهند. رای مردم ایران به روحانی، رای به دیگاهها، شعارها و برنامه های ایشان درباره حل بحران‏های داخلی و خارجی است که ایشان با جرات در ایام انتخابات آنها را بیان کرده و مردم پس از شنیدن این دیدگاهها با درایت و هوشمندی به این برنامه ها و دیدگاهها رای دادند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: مسئولیت آقای روحانی در مقابل خواسته ها، مطالبات و حقوق مردم بسیار سنگین است. و نه تنها مردم ایران بلکه جهانیان چشم به روحانی دوخته اند. باید برای وی دعای خیر کنیم تا بتواند انتظارات و خواسته های همه مردم، اقوام و مذاهب و هر آنچه را وعده داده است محقق کند.
مولانا عبدالحمید در ادامه گفت: آنچه برای موفقیت آقای روحانی مهم و حیاتی است اجرای کامل قانون و تحقق آزادی‏های قانونی که در قانون اساسی تضمین شده، می باشد. اگر آزادی‏های اساسی و آزادی تشکل‏ها، احزاب، مطبوعات و… در حد همین قانون اساسی محقق شوند، رضایت مردم ایران حاصل خواهد شد.
ایشان خاطرنشان کرد: مشارکت اقوام و مذاهب، رعایت حقوق آنان و بها دادن به آنان که جزو شعارهای دکتر روحانی بوده است، از مهم ترین کارهایی است که ایشان برای جلب رضایت مردم باید به آن توجه کنند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: خواسته اهل سنت نیز به عنوان بخش بزرگی از جامعه ایران حضور در دولت آقای روحانی و مشارکت عادلانه در اداره کشور در همه سطوح کشوری و استانی است.
ایشان افزود: هیچ ایرانی بر دیگری برتری ندارد. برتری انسانها بر یکدیگر صرفا بر اساس تقواست. و رئیس جمهور منتخب باید با پدیده شهروند درجه یک و دو که در گذشته وجود داشته مقابله کند و آن را از بین ببرد، و از همه ایرانیان در سازندگی، اداره، امنیت، نظم و همه شئونات کشور به صورت مساوی بهره برده و استفاده کند.
مولانا عبدالحمید گفت: تصور رای دهندگان به آقای روحانی این بوده است که وی فردی توانمند است و عمل وی و وعده هایش توانمندی وی را نشان خواهد داد. چالش‏های زیادی فرا روی کشور است که حل آنها نیاز به درایت و تدبیر دارد.
امام جمعه اهل سنت با اشاره به بحران سوریه گفت: مسئله سوریه برای ما نیز یک بحران است و از آقای روحانی انتظار می رود که بحران سوریه و بحران هسته ای را با دوراندیشی و تدبیر حل کند.
ایشان همچنین اظهار داشت: حل مشکلات اقتصادی و بازگرداندن ارزش پول ملی نیز نیازمند برنامه ریزی و تدبیر است که امید می رود رئیس جمهور منتخب با تعامل سازنده با جهان بتواند بر این مشکلات نیز فائق آید.
مولانا عبدالحمید در پایان از عملکرد مردم زاهدان در انتخابات و رای بالای آنان به حسن روحانی و رای به ائتلاف متشکل از اقوام و مذاهب در شورای اسلامی شهر زاهدان قدردانی کرد و گفت: مردم زاهدان شایسته خدمت هستند و ما امیدواریم اعضای شورای شهر بدون در نظر گرفتن قومیت و مذهب به همه مردم این شهر خدمت کنند.

چاپ

1499 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 31 خرداد, 1392


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©