اشاره: اخیرا برخی از سایت‏های معاند، که همواره در مسیر تخریب چهره های سرشناس و تشویش اذهان عمومی جامعه فعالیت می کنند، از شرکت مولانا عبدالحمید در مراسم تشییع جنازه سران یکی از طوائف معروف استان، و عدم شرکت در راهپیمایی 22 بهمن، بهره برداری سیاسی کرده و با سوء استفاده از این موضوع، سعی در تخریب شخصیت ایشان و تشویش اذهان عمومی نموده اند.
پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین برای روشن شدن این موضوع، مصاحبه ای با مولانا عبدالحمید ترتیب داده است که مشروح این مصاحبه به شرح ذیل است:

* اخیرا برخی از سایت‏ها، عدم شرکت جنابعالی در راهپیمایی 22 بهمن امسال را مورد انتقاد قرار داده اند. علت عدم شرکت شما در راهپیمایی این روز چه بوده است؟

** بنده چند سالی است که به خاطر برخی ملاحظات، که مسئولین استانی در جریان هستند، در راهپیمایی 22 بهمن شرکت نکرده ام. اما در خطبه های نماز جمعه مردم را به شرکت در این راهپیمایی تشویق و ترغیب نموده ام، به طوری که جمعیت قابل ملاحظه ای، از جمله اساتید برجسته، طلاب و همچنین معاونت دارالعلوم زاهدان، به نمایندگی از بنده، در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرده اند.

* برخی از سایت‏ها از “سردار تاج محمد گمشادزهی” به عنوان “شرور منطقه” یاد کرده و از شرکت شما در مراسم تشییع جنازه وی انتقاد کرده و همچنین مدعی شده اند که شما  و «حتی اطرافیان» شما در نماز جنازه مولوی جنگی زهی «حاضر نشده اید». نظر جنابعالی در این باره چیست؟

** اولاً؛ طبق علم و آگاهی ما، سردار “تاج محمد” فرد شروری نبوده، بلکه فراری بوده است، و باید بین انسانی که فراری است و کسی که اقدامات شرورانه انجام می دهد فرق قائل بود. لذا سردار تاج محمد، یک فراری بود که از طریق تأمین در حال بازگشت به وطن بود. همچنین بر حسب اطلاع ما وی در هیچ قتل و راه بندانی دست نداشته و به دنبال ناامنی در داخل ایران نبوده است. ایشان از ریش سفیدان یکی از طوائف بزرگ منطقه (گمشادزهی) بوده است.
ثانیاً؛ بنده با شرکت در نماز جنازه ایشان، خواستم اعتراض خود را به نحوه قتل وی، که به صورت ترور انجام گرفت، نشان دهم. گر چه تا کنون دقیقا نمی دانیم که ایشان به چه جرمی و توسط چه کسانی کشته شده است؟ اما قتل به صورت ترور، کار هر کسی که باشد شرعا و عرفا مردود است زیرا این نوع قتل و کشتار به نوعی محاکمه صحرایی و یک طرفه محسوب شده و باعث هرج و مرج در جامعه می شود.
اما در مورد مرحوم مولوی جنگی زهی، باید عرض کنم که وی از علمای مطرح نبوده و بنده شناختی نسبت به ایشان نداشتم، اما با این وجود، هیئتی برای شرکت در تشییع جنازه و اظهار تأسف و همدردی با خانواده و بستگان ایشان به منطقه فرستادیم.
همچنین ترور وی در نماز جمعه، به شدت محکوم شد.

منبع: سنی آنلاین

 

چاپ

1591 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 28 بهمن, 1391


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©