مولانا عبدالحمید در بخشی از خطبه های نماز جمعه اهل سنت زاهدان (26 آبان 1391)  با اشاره به حملات اخیر رژیم اشغالگر صهیونیستی به غزه، موضوع “استقلال فلسطین”، و “انحراف افکار عمومی از تحولات اخیر خاورمیانه” را، دو هدف مهم اسرائیل از حمله به نوار غزه عنوان کرد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان، صهیونیست‏ها را “انسان‏هایی منحوس” توصیف کرد و گفت: پشت پرده این حملات که با یک بهانه جزئی آغاز شده است، اغراض سیاسی رژیم مکار و حیله گر صهیونیستی اسرئیل است. بخشی از این حمله به طرح دوباره موضوع استقلال فلسطین برمی گردد. طرح این موضوع در میان افکار عمومی جهان و مردم آمریکا، سبب نگرانی اسرائیل و بهانه گیری آنها برای حمله به غزه شد تا چنین وانمود کنند که اسرائیل در خطر است و باید از طریق زمین و هوا به فلسطینیان حمله کرده و حملات ظالمانه خود را دفاع از مردم اسرائیل جلوه دهند. همه ما به نوبه خود این حملات ددمنشانه را محکوم می کنیم.
مولانا عبدالحمید در ادامه گفت: سوق دادن افکار عمومی از جریاناتی که امروزه در برخی کشورهای اسلامی وجود دارد، به سوی دیگر و نیز انحراف افکار عمومی جهان از موضوع استقلال فلسطین و دیگر مشکلات و تحولات خاورمیانه از مهمترین اهداف رژیم صهیونیستی و حامیان و سرسپردگان آن است. در شرایطی که ملل جهان به این نتیجه رسیده اند که باید با هر نوع ترور و خشونت در دنیا مقابله شود، متأسفانه جامعه جهانی و به ویژه قدرت‏های بزرگ مانند آمریکا و روسیه و اروپا دست اسرائیل را برای ترور و نقض حقوق بشر باز گذاشته اند. اسرائیلی‏ها تصور می کنند با ترور می توانند کار خود را پیش ببرند. آنان فلسطینیان را در کشورهای دیگر می ربایند، آنان را ترور می کنند، فرمانده نظامی غزه را از هوا مورد هدف قرار می دهند، دست به ترور دانشمندان هسته ای در ایران زده اند، ولی متأسفانه هیچ کس آنان را محکوم نمی کند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان از اسرائیل به عنوان تروریست بین المللی نام برد و گفت: جای تاسف است که اراده ای بین المللی برای جلوگیری از این تروریسم بزرگ دولتی و سازمان یافته وجود ندارد. خداوند شرّ اسرائیل را از سر مسلمانان کوتاه کند.

چاپ

2967 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 27 آبان, 1391


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©