شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در جلسه معارفه دانشجویان جدیدالورود اهل سنت دانشگاه‏های زاهدان، که بعد از نماز مغرب روز جمعه (19 آبان 1391) با حضور حدود 800 تن از دانشجویان برادر و خواهر از دانشگاههای زاهدان در سالن اجتماعات دارالعلوم زاهدان برگزار شد، بر اهمیت دیانت و تقوا در کنار فراگیری علوم روز تاکید کرده و از دانشجویی که علاوه از تخصص علمی، دارای تقوا و پرهیزگاری است به عنوان “دانشجوی آینده ساز” یاد کرد.
ایشان با اشاره به این مطلب که “مراد از آینده، آیندۀ دنیا و آخرت است” خاطرنشان کرد: کسانی که از علم و دانش همراه با تقوی بهره می برند می توانند آینده ساز باشند و در آینده خود و جامعه نقش بسزایی ایفا کنند.
مولانا عبدالحمید در ادامه افزود: انسان‏های هوشمند و عاقل به آیندۀ آخرت خود و جامعه توجه بسیاری دارند و کسانی که فقط به آیندۀ دنیا نظر دارند افرادی سطحی نگر و ساده لوح هستند که قرآن از آنها چنین یاد کرده: «کلّا بل تحبون العاجلة و تذرون الآخره» دنیای زودگذر را دوست دارید و آخرت همیشگی را رها کرده اید.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان ادامه داد: حضرت یوسف- علیه السلام- که در ابتدا به عنوان برده در مصر فروخته شد از دو نعمت بهره مند بود؛ اول علم و دانش، و دوّم تقوی و امانت‏داری و همین امر سبب شد که ایشان در حالی که به عنوان برده به مصر آورده شد، پادشاهی مصر را در دست گیرد. خداوند در قرآن می فرماید: «والعاقبة للتقوی» آینده دنیا و آخرت از آنِ متقیان است.
ایشان در ادامه به دانشجویان توصیه کرد: شئونات اسلامی را در محیط دانشگاه رعایت و فضای اسلامی را در دانشگاه زنده کنید. در دانشگاه نمازها را با جماعت برپا کنید، و هوشیار باشید گرایش‏های مختلف که در جامعه و خصوصا در دانشگاهها وجود دارند شما را از ارزش‏های اسلامی دور نکنند و جامۀ تقوی و پرهیزگاری را از تن شما در نیاورند.
مولانا عبدالحمید در پایان خاطرنشان کرد: مسلمان واقعی کسی است که در برابر فرامین و دستورات الهی به معنای واقعی تسلیم باشد. دانشجویان باید با قرآن و حدیث ارتباط نزدیک داشته باشند و با مطالعه کتاب‏های دینی و مذهبی معلومات دینی خود را بالا برند تا مبادا در دام تبلیغات وسیع غرب گرفتار شوند.

چاپ

1394 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 27 آبان, 1391


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©