مولانا عبدالحمید، در مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به ساخت فیلمی موهن علیه پیامبر بزرگوار اسلام در آمریکا، ساخت و نمایش این فیلم را سبب جریحه دار شدن قلوب تمام مسلمانان و انسانهای آزاده دانست.
ایشان در این زمینه گفت: فیلم موهنی در آمریکا توسط یهودیان و قبطی‏ های افراطی مسیحی مصری مقیم آمریکا ساخته شده که در این فیلم به بهترین و مقربترین بنده خدا و به رحمة للعالمین و سید الاولین والآخرین اهانت شده است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به اعتراض مسلمانان در تمام دنیا در واکنش به ساخت این فیلم اهانت آمیز و کشته شدن عده ای از آنان، این واکنش ‏ها را اقدامی بر حق دانست و اظهار داشت: اعتراض مسلمانان در واقع به این خاطر است که چرا به مقدسات ما که در واقع مقدسات تمام بشریت است، اهانت صورت گرفته است، در حالی که مسلمانان به مقدسات هیچ دین و گروهی اهانت نمی کنند و حرمت مقدسات همه ادیان را حفظ می کنند.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: الله تعالی به مسلمانان دستور داده است: «و لا تسبوا الذین یدعون من دون الله فیسبوا الله عدوا بغیر علم» مسلمانان طبق دستور قرآن حتی حق اهانت به بتها و معبودان باطل مردم را ندارند، چه برسد به انبیای الهی مانند حضرت موسی و حضرت عیسی که انسانهای بسیار بزرگی هستند. لذا مسلمانان به مقدسات ادیان و به تورات و انجیل که جزو مقدسات یهود و نصاری هستند حرمت قائل اند.
ایشان خاطرنشان کرد: مسلمانان علاوه بر اینکه به تمام انبیای الهی از جمله حضرت موسی و حضرت عیسی- علیهما السلام- احترام و حرمت قائل هستند، حتی به برخی از مواردی که توسط یهود و نصاری مقدس قرار داده شده ولی مورد قبول مسلمانان نیستند نیز اهانت نمی کنند.
مولانا عبدالحمید تاکید کرد: مقدسات همه ادیان و مذاهب از جانب ما مصون هستند و به هیچ ملتی بی احترامی نمی کنیم و اگر راهنمایی و انتقادی هم داشته باشیم در چارچوب حرمت و احترام آن را مطرح می کنیم و اگر نهی از منکری داشته باشیم آن را بر پایه عقل و منطق انجام می دهیم. دین ما (اسلام) دین عقلانیت و دین حرمت و احترام است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان یادآور شد: در تمدن اسلام بی احترامی و بی حرمتی نیست، بلکه این مسلمانان هستند که همواره مقدسات آنها مورد بی حرمتی و بی احترامی قرار می گیرند. سال گذشته تقریبا در همین روزها یکی از کشیشهای افراطی مسیحی و تعدادی دیگر از افراطیون به قرآن عظیم الشأن اهانت کرده و آن را به آتش کشیدند و از این طریق اعتقادات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان را جریحه دار کردند و دهها مسلمان در بلاد اسلامی و غیراسلامی کشته شدند.
ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه این بار آنها به انسانی اهانت کردند که صداقت و امانتداری را در دنیا تبلیغ کرد و صلح و صفا و پاکی و طهارت را به ارمغان آورد؛ انسانی که به تصریح قرآن رحمتی برای تمام جهانیان است. این اهانت قلوب مسلمین و همه انسانهای آزاده را جریحه دار کرد. در این اهانت نه تنها مسلمانان، بلکه همه انسانهای متفکر و اندیشمند دنیا را متاثر و ناراحت کرد، به طوری که مسحیان و یهودیان این اقدام را مورد نکوهش قرار داده و آن را کار افراد افراطی دانستند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه با اشاره به محکوم کردن این فیلم موهن از سوی سران آمریکا، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه سران آمریکا این اقدام را محکوم کردند، اما باز هم آمریکایی‏ ها مقصر هستند، زیرا یا خود آمریکایی ‏ها و دولت آمریکا خواهان اینگونه مسایل هستند، و یا اینکه بی کفایت و ناتوان هستند و قدرت مدیریت صحیح را ندارند.
مولانا عبدالحمید اهانت کنندگان به پیامبر و قرآن را “غلاف انسان و انسان نما” توصیف کرد و افزود: در هیچ دین و تمدنی اهانت جایز نیست، آن هم اهانت به حضرت محمد صلی الله علیه وسلم که اهانتی بالاتر و بدتر از آن وجود نداشته و متصور نیست. به راستی در نزد مسلمانان بعد از خدای عزوجل چه چیزی بالاتر از پیامبر و قرآن است که به آن عشق بورزند؟ همه مسلمانان حاضرند که خود و خانواده آنها کشته شوند و با سلاحهای مخرّب و پیشرفته مورد حمله قرار گیرند، اما حاضر نیستند با اهانت به سیدالاولین و الآخرین و اهانت به قرآن مواجه شوند. کسانی که به ساحت مقدس پیامبر اکرم و قرآن عظیم الشأن اهانت می کنند انسان نیستند، بلکه غلاف انسان و انسان نما هستند. این افراد مانند سگهایی هستند که به سوی ماه شب چهارده پارس می کنند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه ضمن محکومیت شدید این فیلم توهین آمیز و نیز انتقاد از دولت آمریکا، تاکید کرد: دولت آمریکا و سایر کشورهایی که اینگونه اهانتها در آن صورت می گیرد، باید جلوی اهانت کنندگان را بگیرند. این کشورها از یک طرف ادعای حقوق بشر دارند، اما به راستی این چه حقوق بشری است که به مقدسات ملتی که یک سوم جمعیت جهان را تشکیل می دهند اهانت صورت گرفته و قلوب آنها جریحه دار شود. لذا از مجامع بین المللی و سازمان های حقوق بشری می خواهیم که در محکومیت عوامل این اهانت بیانیه صادر کنند.
مولانا عبدالحمید واقعه یازده سپتامبر را “کار یک گروه خاص” دانست و گفت: نباید به خاطر کاری که توسط یک گروهی انجام می گیرد، دیگران مورد توهین و اهانت قرار گیرند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در پایان از همه نمازگزاران خواست تا پس از نماز جمعه، همزمان با سطح کشور و تمام مسلمانان جهان، به برپایی تظاهرات اعتراض آمیز علیه این فیلم موهن مبادرت ورزند.
{phocadownload view=fileplay|id=36|playerwidth=328|playerheight=200|playerheightmp3=30}

{phocadownload view=file|id=36|text=دانلود فایل صوتی|target=s}

چاپ

1585 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 24 شهریور, 1391


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©