مولانا عبدالحمید در خطبه‌ های این هفته مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان، با اشاره به برگزاری اجلاس کشورهای غیر متعهد در تهران گفت: اگر چه کشورهای شرکت کننده در این اجلاس بر خلاف نام آن، کشورهای متعهدی هستند و همه می‌ دانند که برخی از این کشورها به چه چیزهایی متعهد هستند، اما برگزاری این اجلاس در تهران خبری خوشحال کننده‌ و امتیاز بزرگی برای ملت و دولت ایران اسلامی است. در شرایطی که بیشتر قدرت‌های جهانی و مستکبران با اعمال تحریم‌ های ناعادلانه تلاش می ‌کنند ایران را منزوی کنند، حضور سران کشورهای غیر متعهد در تهران، موفقیت بزرگی برای کشورمان در شکستن انزوای جهانی ایران است.
مولانا عبدالحمید واگذاری ریاست این اجلاس را به مدت سه سال به ایران از دیگر موفقیت‌ های آن برشمرد و افزود: سخنرانی رهبر معظم انقلاب و تحلیلی که درباره وضعیت کشورهای ضعیف و قدرت‌های جهانی ارایه کردند و همچنین سخنرانی محمد مرسی رئیس جمهوری اسلام‌گرای مصر در این اجلاس بسیار مهم و موثر بودند. در هر دوی این سخنرانی‌ ها حمایت از ملت‌های مظلوم (حمایت از مردم فلسطین در سخنان رهبر انقلاب وحمایت از ملت سوریه در سخنان مرسی) کاملاً مشهود بود. انتقاد رهبر معظم انقلاب و برخی از کشورهای شرکت کننده در این اجلاس از سازمان ملل و حق وتوی برخی از کشورها، از دیگر نکات برجسته این اجلاس بود. زیرا سازمان ملل برای حل معضلات و مشکلات دنیا کارآمد نبوده و موفقیت‌ های این سازمان و شورای امنیت سازمان ملل برای حمایت از ملت‌های مظلوم بسیار اندک بوده است.
وی اظهار داشت: بعضی از ملت‌ها بیش از 50 سال است که تحت ستم هستند و قتل عام می‌ شوند و سازمان ملل نتوانسته از آنان حمایت کند و جلوی کشتار وحشیانه ملت ‌‌ها و نقض حقوق انسانی آن‌ها را بگیرد. حق وتو که در اختیار چند ابرقدرت دنیا است نوعی استبداد و حربه ‌ای ابزاری در اختیار این چند کشور برای تأمین منافع آن‌هاست. آنان با سوء استفاده از این ابزار، ملت ‌های مظلوم جهان را قربانی منافع خود می‌ کنند. آمریکا، روسیه، چین و دیگر کشورها برای تأمین منافع خود از کشتن کودکان و زنان و مردم بی‌گناه باکی ندارند. حق وتو از مهم‌ترین علل ناکارآمدی سازمان ملل و شورای امنیت در مهار بحران‌ها و قتل و جنایت است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: امروز شرایط جهان با گذشته تفاوت کرده است و ملت‌ها بیدار شده ‌اند و می ‌طلبد که حق ظالمانه وتو که بر خلاف اصول دموکراسی و حربه ‌ای استبدادی است برداشته شود.
مولانا عبدالحمید گفت: توصیه دلسوزانه من از روی احساس مسئولیت به عنوان یک شهروند به مسئولین آن است که از فرصت پیش آمده با سعه ‌صدر و وسعت دید، نهایت استفاده را برای حل مشکلات داخلی و خارجی کشور ببرند. کشوری که میزبان حدود 120 کشور است باید از افقی وسیع ‌تر به مسایل داخلی و خارجی خود بنگرد و برای حل مشکلات داخلی و معضلات جهانی چاره ‌جویی کند.

چاپ

2973 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 10 شهریور, 1391


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©