مولانا عبدالحمید در بخش دوم خطبه های نماز جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به پیروزی “محمد مرسی” در انتخابات ریاست جمهوری مصر و عرض تبریک این پیروزی به ملت مصر گفت: یکی از وقایع مهم جهان اسلام در هفته گذشته پیرزوی آقای محمد مرسی نامزد اسلام گرایان در انتخابات ریاست جمهوری مصر بود. اما من وقتی حالات ایشان را خواندم به جمله ای برخوردم که بسیار من را متأثر کرد. ایشان در جمله ای گفته بود: «وُلّیتُ علیکم و لستُ بخیرکم» (من متولی امور شما شدم در حالی که من بهترین شما نیستم.) اینها کلماتی است که منسوب به حضرت ابوبکر صدیق رضی الله عنه است.    
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه افزود: آقای مرسی خطاب به مردم مصر اعلام کرده که؛ تا زمانی از من اطاعت کنید که من از الله تعالی اطاعت کردم، اگر من نافرمانی خدا را کردم بر شما لازم نیست که از من اطاعت کنید. این جمله ای است که حضرت عمر رضی الله عنه بر روی منبر خطاب به مسلمانان آن روز فرمود، که البته گفتن این جملات در چنین قرنی که قرن غفلت است و مردم از دین و معرفت الهی فاصله گرفته اند، بسیار مهم است. جمله دیگری که آقای مرسی آن را گفته این است که نصب العین من این آیه قرآن است که می فرماید: «واتقوا یوما ترجعون فیه إلی الله».
مولانا عبدالحمید افزود:  بررسی سخنان و دیدگاههای آقای مرسی گویای این مطلب است که در نگاه ایشان همه احزاب، گروهها و اقشار مختلف ملت مصر در برابر قانون یکسان هستند، که این نکته نیز بسیار مهم و قابل تأمل است.
خطیب جمعه زاهدان در پایان ضمن آروزی موفقیت برای رئیس جمهور جدید و ملت مصر، و نیز آرزوی پیروزی برای دیگر انقلاب‏های جاری در خاورمیانه اظهار داشت: امیدواریم که روابط ایران و مصر، که پیش از این قطع شده بود، بر اساس احترام متقابل و منافع اسلام و نیز منافع دو ملت از سر گرفته شود، و همچنین آرزو می کنیم که الله تعالی انقلاب‏های جاری را به پیروزی نهایی برساند و ریشه استبداد و خودکامگی را نه تنها از خاورمیانه، بلکه از سطح جهان بردارد و اسلام محمدی و اسلام خلفای راشدین و صحابه و اهل بیت را بر روی زمین نافذ گرداند.

چاپ

2904 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 26 تیر, 1391


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©