مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخشی از سخنان خود در مراسم نماز جمعه این شهر، کسانی را که به انواع مختلف دست به کشتار انسان‏های بی گناه می زنند “انسانهایی بزدل” توصیف کرد و گفت: انسان‏هایی که امروزه دست به قتل عام  مردم می زنند و حتی به زنان و کودکان هم رحم نمی کنند و مرتکب جنایاتی می شوند که مشاهده آنها قلب هر انسانی را به درد می آورد، اینها انسانهای بزدل و زبونی هستند که خداوند متعال آنها را به عذاب خودش گرفتار خواهد کرد. این انسانها از لحاظ عقیدتی، اخلاقی و حتی انسانی دچار سقوط شده اند، در حالی که اسلام در جهادی که بین مسلمانان و کفار واقع  می شود، اجازه نداده است که زنان و کودکان و سالخوردگان کشته شوند.
مولانا عبدالحمید همچنین به جنایات اخیر نیروهای آمریکایی در افغانستان اشاره کرد و گفت: اینکه نیروهای آمریکایی در افغانستان زنان و کودکان و مردم را به گلوله می بندند، و یا اینکه قرآن را آتش می زنند، همه اینها بیانگر خوف و ترسی است که الله تعالی از قرآن و از مسلمانان در وجود آنها گذاشته است؛ آنها به بن بست رسیده اند و احساس شکست می کنند و از ترس جانِ خودشان دست به اینگونه اقدامات وحشیانه می زنند.

گروگان‏گیری پدیده ای شوم و نشانه افت اخلاقی است

امام جمعه اهل سنت زاهدان در پایان سخنان خود به پدیده گروگان‏گیری اشاره کرد و آن را از مصادیق افت اخلاقی دانست و گفت: گروگان‏گیری یکی از پدیده های بد و شوم است. کسی که دست به گروگان‏گیری می زند و انسانها را به خاطر قرض خود گروگان می گیرد و دست و پای آنها را می بندد، این فرد از لحاظ اخلاقی سقوط کرده است. اگر چه مطالبه قرض چیز بدی نیست و افراد مدیون نیز باید قرض خود را ادا کنند، اما گروگان بردن پیرمردها و کودکان و انسانی دیگر بدون اینکه جرمی مرتکب شده باشد، چه به خاطر قرض باشد یا برای باج خواهی، این کار بسیار زشت و جرم سنگین و گناه بزرگی است، و کسانی که دست به چنین عملی می زنند باید از این عمل زشت توبه کنند.

چاپ

2976 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 28 اسفند, 1390


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©