مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در خطبه های این هفته نماز جمعه اهل سنت این شهر، با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس گفت: امروز تمام دنیا با بحرانهای مختلفی مواجه است؛ سوریه، یمن و بسیاری از کشورهای خاورمیانه درگیر مشکلات و بحرانهای سیاسی و اجتماعی هستند. در اروپا و برخی کشورهای دیگر بحرانهای اقتصادی تشدید شده اند. میهن عزیز ما ایران نیز با مشکلات متعدد داخلی و خارجی مواجه است. از یک سو مشکلات اقتصادی و هزینه های سنگین زندگی، فقر و بیکاری و نبود درآمد مردم را به شدت آزار می دهد و موجب گسترش فساد مالی، رشوه خواری، رباخواری و غیره شده و از سوی دیگر شکافها و انشعابات داخلی حتی درون جناحها، اختلافها و چنددستگی ها را  عیان کرده است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: بحرانهای بین المللی از جمله تحریم‏های گسترده پیاپی و تهدید به حمله نظامی به تأسیسات هسته ای بر ما فشار می آورد و موجب نگرانی بیشتر مردم می شود. آنچه ما در این شرایط بحرانی به عنوان شهروند این کشور از روی خیرخواهی و دلسوزی می گوییم، این است که باید صداهای مخالف و منتقد را شنید و به انتقادات سازنده توجه کرد. من به تخریب و توهین اعتقاد ندارم و تاکنون علیه هیچ کس به تخریب، دروغ، تهمت و اهانت متوسل نشده و نخواهم شد، در حالی که برخی از مخالفین ما که دستاویزی علیه ما ندارند، از اخلاق اسلامی فاصله گرفته و هر نوع تهمت، افتراء و توهینی را بر ما روا داشته اند.
مولانا عبدالحمید گفت: بهترین سیاستی که می تواند مملکت را از این شرایط خطرناک و بحرانی خارج کند، آشتی ملی و برقراری وحدت و انسجام ملی کشور است، و این امر امکان پذیر نیست مگر اینکه راه گفتمان و مذاکره باز شود و سخن دگراندیشان و منتقدان و همه کسانی که معتقدند به نوعی در حق آنان ظلم و اجحافی صورت گرفته است، شنیده شوند. ملت ایران از هر تفکر و اندیشه ای، به این کشور تعلق دارند و باید حرف و شکایت همه شنیده شود و مشکلات آنان در چارچوب قانون اساسی حل گردد تا به انسجام و وحدت ملی برسیم.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه گفت: کشور ما دارای فرهنگ و تمدنی کهن و غنی است و باید مسئولین و نمایندگانی در خور شأن این تمدن و فرهنگ داشته باشد. مسئولین و نمایندگان مجلس ما با چنین پیشینه تاریخی باید توانمندتر و قوی تر از بسیاری کشورهای دیگر باشند تا بتوانند مشکلات را حل کرده و بر بحرانها فائق آیند.
مولانا عبدالحمید گفت: دایره مشارکت در انتخابات باید وسیع باشد تا افراد توانمند از تفکرات مختلف بتوانند وارد صحنه شوند و نگران رد صلاحیت خود نباشند. ما به مجلسی نیاز داریم که افراد باسواد و صاحب اندیشه در آن بتوانند ورود پیدا کرده و قوانینی را وضع کنند که مملکت به چالش نیفتد و مسایل حل شود.
امام جمعه اهل سنت زاهدان اظهار داشت: من قصد توهین به نمایندگان این دوره را ندارم، اما در این دوره، مجلس ضعیفی داشتیم که دوره آن رو به پایان است. برای دوره جدید به نمایندگانی نیاز داریم که برای پست و موقعیت و جایگاه فردی خود تلاش نکنند، بلکه انسانهای توانمند، باسواد و باتجربه ای باید وارد صحنه شوند تا کشور را از بحران خارج کرده و شرایط را بهبود بخشند.
مولانا عبدالحمید گفت: وقتی رقابت در انتخابات به درون یک جناح محدود شود، نتیجه آن کاهش انگیزه مشارکت مردم و ورود افراد ضعیف به مجلس خواهد بود که بر مشکلات و بحرانهای جاری می افزاید.
وی افزود: مسئولین و بزرگانی که این قدرت و توانایی را دارند باید برای این مشکل چاره اندیشی کنند و شرایطی را فراهم نمایند که دایره مشارکت در انتخابات با حضور همه تفکرات، جناحها، اقوام و مذاهب وسیع گشته و رضایت مردم فراهم شود، و این اطمینان در همه جناحها و اقشار بوجود آید که کاندیداهای آنان از مشارکت در انتخابات و تائید صلاحیت محروم نخواهند شد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان خاطرنشان کرد: اگر به این سخنان خیرخواهانه توجه نشود و زمینه آشتی و وحدت ملی در کشور با سعه صدر فراهم نگردد، بحرانها تشدید خواهد شد و این به نفع جناح حاکم نیست و تنها راه برون رفت از بحرانها برگزاری یک انتخابات ملی آزاد و سالم با در نظر گرفتن خواسته های همه مردم ایران است.

چاپ

1588 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 23 دی, 1390


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©