مولانا عبدالحمید در جلسۀ اعلام حمایت طایفه «شه‌بخش»:

 نگرانی همۀ طوایف را درک می‌کنیم؛ همین «محبت» و «دعای خیر» شما کافی‌ست

مولانا عبدالحمید، امروز چهارشنبه (17 اسفند 1401)، در دیدار طایفه شه‌بخش که با هدف اعلام حمایت مجدد از ایشان در مسجد جامع مکی زاهدان برگزار شد، ضمن تشکر از «ابراز محبت و احساسات» و «حمایت» تمام طوایف سیستان‌وبلوچستان و عموم مردم ایران، با بیان اینکه «همین محبت و دعای خیر شما کافی‌ست»، فراخوان و حضور دسته‌جمعی طوایف برای اعلام حمایت در مسجد مکی را لازم ندانستند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه زاهدان، مولانا عبدالحمید در این جلسه با اشاره به تصمیم بسیاری دیگر از طوایف بلوچ مبنی بر حضور در مسجد مکی برای اعلام حمایت مجدد، خاطرنشان کردند: بعضی از طوایف اطلاعیه و پیام داده‌اند که می‌آیند، ازجمله طایفۀ «نارویی» که قرار بود فردا عصر بیایند. بنده از آنها و از همۀ عزیزان عذرخواهی می‌کنم. از ابراز احساسات همۀ شما سپاسگزاریم و ناراحتی و نگرانی شما را نیز درک می‌کنیم، اما همین محبت و دعای خیر شما کافی است و إن‌شاءالله اتفاقی پیش نمی‌آید. ما به مردانگی و محبت و اخلاص همه طوایف واقفیم؛ چنان‌که مدتی قبل نیز آمدید و محبت خودتان را نشان دادید. ما ضمن توصیۀ تمام طرف‌ها به رعایت احتیاط، به شما اطمینان می‌دهیم که مطالبات در چهارچوب منطق ادامه دارد.
ایشان ادامه دادند: نمی‌پذیریم کسی به کسی دشنام بدهد یا توهین کند. اگر کسی به ما توهین کند یا دشنام بدهد جواب نمی‌دهیم، ولی به تهمت‌ها و افترائات جواب می‌دهیم. به مردم خودمان نیز اجازۀ توهین و دشنام نمی‌دهیم. ما با هر کسی که در مسیر حق و انصاف و عدالت حرکت کند وحدت و انسجام داریم.

 

حادثۀ جمعۀ خونین زاهدان «آزمایشی از جانب پروردگار» بود/ از شما مردم عزیز سپاسگزاریم که کنار حق ایستادید
مولانا عبدالحمید در بخش دیگری از سخنان‌شان از اتفاقات و حوادث دنیا با عنوان «آزمایش» یاد کردند و گفتند: تمام اتفاقات و حوادث دنیا آزمایش و امتحانات الهی برای تربیت انسان‌ها هستند. حادثۀ جمعه خونین زاهدان نیز بدون شک یک آزمایشی از جانب پروردگار بود که در این حادثه جمعی از مردم نمازگزار جام شهادت را نوشیدند و در شهادت آنها ذره‌ای شک و تردید وجود ندارد، زیرا در این حادثه مردمِ ما مرتکب هیچ گناهی نشده بودند.
ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: مردمِ ما اگرچه در این حادثه مظلوم واقع شدند، اما ذلیل نشدند و حق و حقوق خودشان را فریاد زدند و گفتند که این جنایت باید محکوم شده و قاتلان و عاملان در هر رده‌ای که هستند باید مجازات شوند. ما از شما مردم عزیز سپاسگزاریم که در کنار حق ایستادید. البته از آن طرف هم قدم‌هایی برداشته شده و پذیرفته‌اند که در این حادثه ظلم و فاجعه‌ای رخ داده است. البته این قدم‌ها ناکافی بوده است.

 

مشکلات و خواسته‌های اصلی ما «ملی» هستند/ ما به هدایت و آبادانی دنیا و آخرت تمام انسان‌ها می‌اندیشیم
امام‌جمعه زاهدان در ادامه با بیان اینکه «مشکلات و خواسته‌های اصلی ما “ملی” هستند»، خاطرنشان کردند: ما چهل‌وچهار سال است فریاد می‌زنیم که به مشکلات و گرفتاری‌ها رسیدگی شود، تبعیض برداشته شود، اقتصاد بهبود یابد، مشکلات اقوام، مذاهب، ادیان و اقلیت‌های دینی و مذهبی حل شوند و مشکلات و مسائلی که در زاهدان رخ داده است نیز رسیدگی و حل شوند.
ایشان افزودند: ما می‌گوییم که امنیت استان به‌هم نخورد و حرف زده شود؛ چنان‌که نزدیک به شش ماه است مردم زاهدان مطالبات و مشکلات‌شان را با شعار و بیانیه و گفت‌وگو و سخنرانی در نماز جمعه مطرح کرده‌اند و همین بهترین روش است. ما اندازۀ سر مویی از حق تجاوز نمی‌کنیم و به شدت تلاش می‌کنیم که برخورد و درگیری پیش نیاید. حق ما هم باید محفوظ باشد و حقوق دیگران هم محفوظ باشد. اگر به حق یک اهل‌سنت تعدی شود ما را می‌رنجاند و اگر به یک شیعه تعدی شود بیشتر ما را آزار می‌دهد.

 

ما به هیچ دولت و به هیچ‌کسی جز «الله» وابسته نیستیم
مولانا عبدالحمید در ادامه در واکنش به برخی اتهامات گفتند: ما به هیچ دولت و به هیچ‌کسی جز الله وابسته نیستیم. ما وابستۀ الله تعالی و دلدادۀ محمد رسول‌الله هستیم. ما فقط طرفدار حق و حقوق قوم یا مذهب خود و حتی فقط طرفدار مسلمانان نیستیم، بلکه برای ما انسانیت مطرح است و معتقدیم کسی که حتی خدا را هم قبول ندارد حق و حقوقی دارد و نباید حقش پایمال بشود. ما هدایت و آبادانی دنیا و آخرت ملت ایران و همۀ انسان‌ها را می‌خواهیم. 👇🏼

 

حرمت مساجد و مراکز مذهبی باید حفظ شود
مولانا عبدالحمید در ادامه بر لزوم حفظ حرمت مساجد و اماکن مذهبی نیز تاکید کردند و گفتند: حرمت مساجد و اماکن مقدس مذهبی باید هم از سوی مردم و هم از سوی نیروهای دولتی و نظامی حفظ شود، زیرا مسجد و نماز حرمت دارند و حرمت آنها مانند حرمت کعبةالله است. همان حرمت‌شکنی که در روز جمعه در مصلای زاهدان رخ داد و مردم مورد هدف قرار گرفتند باید برای همه درس باشد.

چاپ

450 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 17 اسفند, 1401


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©