شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید امروز (5 شهریور 1400) در مراسم نماز جمعه زاهدان، با اشاره به تایید صلاحیت اعضای کابینه دولت سیزدهم و آغاز به‌کار این دولت، ابراز امیدواری کردند که دولت جدید بتواند با «حل مشکلات اقتصادی» و «رفع تبعیض‌ها و چالش‌های داخلی و خارجی» ملت ایران به‌ویژه اقوام و مذاهب را به نظام جمهوی اسلامی امیدوار کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید اظهار داشتند: خوشحالیم که وزرای پیشنهادی جناب آقای رئیسی از سوی مجلس شورای اسلامی تایید شدند و دولت سیزدهم اولین جلسۀ رسمی خود را تشکیل داد.
ایشان در ادامه افزودند: امیدواریم دولت جدید بتواند در زمینۀ حل مشکلات و رنج‌های مردم ایران موفق باشد و با تدبیر و دوراندیشی بتواند فقر، بیکاری، تحریم‌ها و سایر چالش‌هایی که کشور در سیاست‌های داخلی و خارجی با آنها مواجه است و این چالش‌ها برای ملت ایران هزینه دارند را برطرف کند.
مولانا عبدالحمید بر لزوم «بکارگیری مدیران توانمند و میدانی» نیز تاکید کردند و گفتند: امیدواریم دولت سیزدهم بتواند با انتخاب مدیرانی کارآمد، توانمند و میدانی به مشکلات مردم ایران رسیدگی کند. امیدواریم جناب آقای رئیسی همان‌طور که در مراسم تحلیف به آن اشاره کرد بتواند با اصلاح بعضی از بندهای قانون اساسی و بعضی از ساختارهای پیچیده و دست‌وپاگیر مشکلات مردم را به آسانی حل کند.
ایشان تاکید کردند: امید است دولت جدید با تغییر نگاه‌ها و نگرش‌ها و با اجرای عدالت و بکارگیری شایستگان اقوام و مذاهب در مدیریت‌های منطقه‌ای و استانی و وزارتخانه‌ها و مدیریت‌های کلان کشور در راستای وحدت ملی و رفع تبعیض‌ها و نابرابری‌هایی که بیش از چهل سال است ادامه دارند گام بردارد و تمام اقوام و مذاهب را به نظام جمهوری اسلامی امیدوار کند.
خطیب جمعه زاهدان «مقابله با کرونا» و «تامین سلامتی مردم» را از دیگر وظایف مهم دولت جدید برشمردند و گفتند: دولت جدید باید همان‌طور که جناب آقای رئیسی هم اعلام کردند و ما هم پیش از این خواستار آن شده بودیم، موضوع تأمین سلامتی مردم و مقابله با کرونا را در اولویت برنامه‌ها و کارهای خود قرار دهد.

 

بدرفتاری با زندانیان مغایر با شریعت اسلام و نقض قانون اساسی قانون است
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامۀ سخنان‌شان به انتشار کلیپی از داخل زندان اوین درخصوص بدرفتاری با زندانیان اشاره کردند و گفتند: در هفته‌ای که گذشت صحنه‌هایی از زندان اوین از طریق رسانه‌ها منتشر شد که واقعا رنج‌آور بود.
ایشان خاطرنشان کردند: علی‌رغم اینکه هم در دین اسلام از بدرفتاری با زندانی و اسیر منع شده است و هم قانون اساسی- به‌عنوان میثاق ملی- بدرفتاری و شکنجه در حق زندانیان را ممنوع و جرم قرار داده است، اما متاسفانه افرادی هستند که به شریعت اسلام و قانون اساسی توجه نمی‌کنند و هر کاری که دل‌شان می‌خواهد انجام می‌دهند.
مولانا عبدالحمید اظهار داشتند: از دیدگاه شریعت اسلام زندانی و اسیر دارای حق و حرمت است. اگر فردی مرتکب جرمی شده است باید قاضی و قانون حکمش را مشخص و صادر کند و زندانبان و مأمورین زندان حق ندارند زندانیان را شکنجه کرده و با آنان بدرفتاری کنند.
ایشان در ادامه افزودند: شکنجه و بدرفتاری در حق زندانیان نقض قانون اساسی و مغایر با شریعت اسلام است و اینگونه برخوردها سبب بدنامی اسلام می‌شوند و برای کشور و ملت ما نیز تبعات ناخوشایندی در پی دارند.
خطیب جمعه زاهدان خواستار «شدیدترین برخورد قضایی» با قانون‌شکنان شدند و گفتند: از مسئولین قضایی درخواست داریم که شدیدترین برخورد و مجازات قضایی و قانونی با این افراد که قانون را زیرپا می‌گذارند صورت گیرد تا حرمت و کرامت زندانی و اسیر رعایت شود.

 

حملۀ تروریستی در اطراف فرودگاه کابل «تکان‌دهنده» بود/ دوران جنگ و درگیری در افغانستان به پایان رسیده است
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در بخش پایانی سخنان‌شان با اشاره به انفجار روز گذشته در اطراف فرودگاه کابل، آن را «تکان‌دهنده» توصیف کردند و گفتند: حملۀ تروریستی که در اطراف فرودگاه کابل رخ داد و ده‌ها تن در این انفجار جان خود را از دست دادند، بسیار تکان‌دهند بود.
ایشان خاطرنشان کردند: ناامنی و اختلاف در هر کشوری که باشد سبب نقصان و ضایعات می‌شود. ما امیدواریم با استقرار و اجرای نظام اسلامی در افغانستان مردم این کشور این مشکلات و ناامنی‌ها و اختلافات را پشت سر بگذارند و نظامی را تجربه کنند که با اعتقادات آنها مطابقت دارد. مطمئن باشید که بهترین نظام، نظام دینی و آسمانی است.
امام‌جمعه زاهدان افزودند: امید است امارت اسلامی بتواند با برنامه‌ریزی صحیح و با استفاده از ظرفیت وسیع قرآن و سنت و سیرۀ خلفای راشدین و تشکیل دولت فراگیر ملت افغانستان را به آیندۀ این کشور امیدوار کند تا مردم افغانستان به کشورشان برگردند و کنار همدیگر در راستای آبادانی و امنیت کشور خود تلاش کنند.
مدیر دارالعلوم زاهدان اظهار داشتند: افغانستان ده‌ها سال است درگیر جنگ است. دیگر دوران جنگ و درگیری در این کشور به پایان رسیده است. توصیۀ خیرخواهانۀ بنده به اقشار مختلف ملت شریف افغانستان که همسایۀ ما هستند و همواره از این تریبون در حق این ملت دعای خیر شده است، آن است که جنگ و درگیری در افغانستان پایان یابد و همۀ طرف‌ها سلاح را به زمین بگذارند و مشکلات خودشان را با مذاکره و گفتمان حل‌وفصل کنند و به تحریک دشمنان توجه نکنند. هر کسی در هر لباس و جایگاهی ملت افغانستان را به جنگ و مقاومت در مقابل همدیگر تشویق و تحریک کند او دشمن افغانستان است.
مولانا عبدالحمید تصریح کردند: توصیۀ ما به مسئولان امارت اسلامی، شورای علما و سایر تصمیم‌گیرندگان و کسانی که مجری احکام شریعت اسلام در افغانستان هستند نیز آن است که شرایط و مقتضیات عصر جدید و جهان معاصر را مدنظر قرار دهند و آسان‌ترین حکم و فتوایی که در شریعت و جهان اسلام وجود دارد را در ادارۀ کشور اختیار کنند، چنان‌که سیرت و عملکرد پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم نیز همین بوده است.
مولانا عبدالحمید در پایان تاکید کردند: اگر اسلام واقعی به‌صورت صحیح و درست در افغانستان پیاده شود، برخلاف تبلیغات و تلقین‌هایی که از سوی جهانیان صورت می‌گیرد، آیند‌ۀ درخشانی در انتظار ملت افغانستان و سایر ملت‌هایی است که دستورات قرآن و سنت را در زندگی خودشان پیاده کنند.

چاپ

1019 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 5 شهریور, 1400


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©