مولانا عبدالحمید در دیدار با رئیس و معاونین اداره کل امور مالیاتی استان:

 در گرفتن مالیات دست را پایین بگیرید و به مردم ارفاق بدهید

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید صبح امروز 16 تیر 1397، در دیدار با هیئتی از اداره امور مالیاتی با تأکید بر لزوم اجرای عدالت اجتماعی، خواستار ارفاق به مردم در أخذ مالیات شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید در آغاز این دیدار با تبریک «هفته مالیات» به مسئولان و کارکنان اداه امور مالیاتی، اظهار داشتند:‌ أخذ مالیات یک حکم قانونی است، اما در وضعیت فعلی چندین بحران در کشور ما جریان دارد، از یک طرف قدرت‌های استکباری می‌خواهند تحریم‌های ظالمانه‌ای را بر کشور ما تحمیل کنند و از طرفی دیگر قحط و خشک‌سالی هم بر مردم فشار آورده است. کسب و کار مردم ضربه خورده است. مردم با رکود اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند. بسیاری ثروت‌هایشان را در همین نوسانات از دست می‌دهند. لذا در أخذ مالیات باید همه این موارد را در نظر داشته باشیم.
مولانا عبدالحمید افزودند: کارشناسان امور مالیاتی باید تلاش کنند که در گرفتن مالیات دست را پایین بگیرند و به مردم ارفاق بدهند.
مدیر دارالعلوم زاهدان در ادامه با تأکید بر لزوم رعایت «عدالت اجتماعی» اظهار داشتند: رعایت کردن عدالت و انصاف فوق‌العاده مهم است. اجرای عدالت امری خداپسندانه است، رضایت بندگان الله تعالی نیز در آن موجود است و قانون هم ما را به اجرای عدالت دستور داده است.
ایشان افزودند: در نصوص صریح قرآن و سنت خیلی به عدالت تأکید شده است، سعی کنیم پاک‌دست و پاک‌دل باشیم. بعضی‌ها شاید بخواهند از راه‌های غیرقانونی مالیات خود را کاهش بدهند که نیاز به هوشیاری و امانت‌داری شما دارد. امانت سنگینی که برعهده ماست، باید این مسائل را رعایت کنیم تا پیش الله تعالی گرفتار نشویم.
مولانا عبدالحمید با تأکید بر لزوم رعایت مسائل اخلاقی و رفتار صحیح با ارباب‌رجوع، گفتند: مسائل اخلاقی را هم رعایت کنیم، برخورد ما با مردم باید دوستانه و برادرانه باشد. باید با مردم به نحوی رفتار کنیم‌ که اگر روزی این پست و موقعیت از دست ما رفت، مردم در حق ما دعای خیر کنند. خدمت خالصانه در دنیا و آخرت پاداش دارد، وجدان آدم راحت می‌شود که رعایت مردم و قانون را کرده‌ام.

چاپ

1160 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 16 تیر, 1397


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©