- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
 مولانا عبدالحمید در دیدار علمای چابهار، نیکشهر و دشتیاری:

 الحمدلله امروز در جامعه بیداری و انسجام آمده است

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، شنبه (23 اردیبهشت 1402) در دیدار با علمای برجستۀ چابهار، دشتیاری و نیکشهر، «اتحاد، بیداری و همدلی» را از مهمترین نتایج اتفاقات و جریانات اخیر در کشور برشمردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه زاهدان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در این دیدار ضمن خوشامدگویی به علمای حاضر، گفتند: از اینکه مسیر سفر را تحمل کرده و تشریف آورده‌اید تشکر می‌کنم، اگرچه بنده راضی به قبول زحمت علما و دوستان نیستم. خداوند متعال به شیخ‌الحدیث [مولانا عبدالرحمان چابهاری] و همچنین به مولانا عبدالله وحیدی‌فر صحت و سلامتی عنایت کند و دعاهایشان را در حق همۀ ما قبول فرماید. وجود این علما مخصوصاً شیخ‌الحدیث مولانا عبدالرحمان برای ملت ما مایۀ خیر و برکت است. بنده و شیخ‌الحدیث از جوانی با هم خاطرات داریم. محبت ما دیرینه و قدیمی است و این محبت هیچ‌گاه خدشه‌دار نشده است. در این جریانات و جریان‌های قبلی همواره دعای خیر ایشان همراه بوده است.
ایشان در ادامه افزودند: در اتفاقات و حوادث اخیر مردم ما مظلوم واقع شدند، اما الحمدلله که مردم ما بر کسی ظلم نکردند. در سخت‌ترین شرایط تلاش شده است که وحدت اقوام و مذاهبی که در این استان کنار هم زندگی می‌کنند حفظ شود و کسی از این جریانات سوءاستفاده نکند و استان دستخوش ناامنی قرار نگیرد، اما حرف زده شود.
امام‌جمعه زاهدان خاطرنشان ساختند: ما همواره حقایق و واقعیت‌ها را گفته‌ایم و از حق مظلوم دفاع کرده‌ایم. سخنان ما خیرخواهانه و ناصحانه هستند که اگر حاکمیت هم به این سخنان توجه کند به نفع حاکمیت است. ما پیرامون عدالت و آزادی و رفع تبعیض و احقاق حقوق مردم اعم از زنان و اقوام و مذاهب صحبت کرده‌ایم که بخش بزرگی از جامعه از این سخنان استقبال و اظهار رضایت کرده است.
مولانا عبدالحمید اظهار داشتند: یکی از مهمترین اهداف ما همین بوده که مردم از دین بیزار نشوند و مشکلات و بعضی عملکردهای سلیقه‌ای را به حساب دین نگذارند و دین ضربه نخورد. الحمدلله در جامعۀ ما بیداری آمده و مردم به‌ویژه جوانان بیشتر به سمت دین رجوع کرده‌اند و اتحاد و همدلی بین علما و مردم نیز نسبت به قبل بیشتر شده است که همۀ اینها نشانۀ لطف پروردگار هستند و ما از این بابت خداوند را سپاسگزاریم.