- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -

مولانا عبدالحمید جنایت خونین در شهر خاش را محکوم کردند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکومیت شدید «جنایت خونین» در شهر خاش و ابراز تأسف از شهید و زخمی‌شدن ده‌ها تن از جوانان و نوجوانان در این حادثه، نوع برخورد با اعتراضات مردمی در سیستان‌وبلوچستان را «بیانگر عمق ظلم و تبعیض» در حق مردم این استان دانستند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
«إنا لله وإنا اليه راجعون»
متاسفانه جنایت دیگری در بلوچستان و این بار حادثۀ ناگوار جمعه 13 آبان 1401 در شهر خاش رقم خورد که در این حادثه جمعیت معترض به خاک و خون کشیده شدند.
در این حادثه که بنا بر اخبار محلی تاکنون دست‌کم 16 شهید و ده‌ها زخمی برجای گذاشته است، تعدادی از نوجوانان و جوانان در مقابل فرمانداری شهرستان خاش تجمع کرده و شعارهایی داده و اقدام به پرتاب سنگ نموده‌اند که مورد هدف مستقیم گلولۀ جنگی قرار گرفته‌اند.
جای سؤال است که آیا جواب شعار و سنگ‌پراکنی، گلوله جنگی است؟! معلوم نیست چرا برخورد با معترضین در سیستان‌وبلوچستان با دیگر مناطق کشور متفاوت است و به چه دلیل مردم معترض این استان اینگونه بی‌رحمانه به خاک و خون کشیده شده و قتل‌عام می‌شوند؟!
فاجعۀ خونین امروز در خاش و نیز کشتار جمعه خونین در زاهدان، بیانگر عمق ظلم‌ها و تبعیض‌هایی است که در گذشته بارها نسبت به آنها هشدار داده شده است.
بنده ضمن محکوم کردن شدید این جنایت، ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های شهدا و مجروحان این حادثه، برای شهدای فاجعه خونین خاش رفع درجات و برای مجروحان بهبودی کامل را از پروردگار مسئلت دارم.


(مولانا) عبدالحمید

امام جمعه اهل سنت زاهدان