پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

مولانا عبدالحمید جنایت خونین در شهر خاش را محکوم کردند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکومیت شدید «جنایت خونین» در شهر خاش و ابراز تأسف از شهید و زخمی‌شدن ده‌ها تن از جوانان و نوجوانان در این حادثه، نوع برخورد با اعتراضات مردمی در سیستان‌وبلوچستان را «بیانگر عمق ظلم و تبعیض» در حق مردم این استان دانستند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
«إنا لله وإنا اليه راجعون»
متاسفانه جنایت دیگری در بلوچستان و این بار حادثۀ ناگوار جمعه 13 آبان 1401 در شهر خاش رقم خورد که در این حادثه جمعیت معترض به خاک و خون کشیده شدند.
در این حادثه که بنا بر اخبار محلی تاکنون دست‌کم 16 شهید و ده‌ها زخمی برجای گذاشته است، تعدادی از نوجوانان و جوانان در مقابل فرمانداری شهرستان خاش تجمع کرده و شعارهایی داده و اقدام به پرتاب سنگ نموده‌اند که مورد هدف مستقیم گلولۀ جنگی قرار گرفته‌اند.
جای سؤال است که آیا جواب شعار و سنگ‌پراکنی، گلوله جنگی است؟! معلوم نیست چرا برخورد با معترضین در سیستان‌وبلوچستان با دیگر مناطق کشور متفاوت است و به چه دلیل مردم معترض این استان اینگونه بی‌رحمانه به خاک و خون کشیده شده و قتل‌عام می‌شوند؟!
فاجعۀ خونین امروز در خاش و نیز کشتار جمعه خونین در زاهدان، بیانگر عمق ظلم‌ها و تبعیض‌هایی است که در گذشته بارها نسبت به آنها هشدار داده شده است.
بنده ضمن محکوم کردن شدید این جنایت، ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های شهدا و مجروحان این حادثه، برای شهدای فاجعه خونین خاش رفع درجات و برای مجروحان بهبودی کامل را از پروردگار مسئلت دارم.


(مولانا) عبدالحمید

امام جمعه اهل سنت زاهدان

خروج از نسخه موبایل