- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -

تکذیب ادعاهای مدیرمسئول روزنامه «جمهوری اسلامی» در مورد اتفاقات جمعه خونین زاهدان

دفتر امام‌جمعه اهل سنت زاهدان با صدور پیامی به برخی از ادعاهای مطرح‌شده در یادداشت مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی مؤرخۀ 11 مهر 1401 واکنش نشان داد و نسبت‌دادن مردم نمازگزار و بی‌دفاع به «تروریست‌های تجزیه‌طلب» را کذب محض دانست.
به گزارش سنی‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعۀ اهل سنت زاهدان،‌ متن پیام این دفتر به شرح ذیل است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
«وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلَّا تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ» القرآن

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی براساس داده‌ها و اطلاعات نادرست به تحلیل فاجعۀ جمعۀ خونین زاهدان پرداخته و مطالبی را بیان نموده که کذب محض هستند. ازجملۀ این مطالب «تروریست» و «تجزیه‌طلب» خواندن نمازگزاران بی‌دفاع و غیرمسلحی است که صرفا برای اقامۀ نماز جمعه گردهم آمده بودند و هدف گلوله‌های جنگی مأموران قرار گرفتند.
چنان‌که قبلا تصریح شده، پس از اتمام مراسم نماز جمعه، جمعی از جوانان در مقابل کلانتری تجمع و به سنگ‌پراکنی و شعار دادن اقدام می‌کنند و در پاسخ، مأموران به سمت آنها و جمعیت نمازگزار داخل و خارج مصلا با گلولۀ جنگی تیراندازی می‌کنند. حتی به کودکان و زنان و متکدیان معلول هم رحم نمی‌کنند و اکثرا به سر و قلب آنان شلیک می‌کنند. وقتی مسئولین محلی پذیرفته‌اند در این تیراندازی مردم بی‌گناه و نمازگزار شهید شده‌اند، چطور آقای مهاجری به خودش اجازه می‌دهد آنها را تروریست و تجزیه‌طلب بخواند؟!
مسیح مهاجری در بخشی دیگر از یادداشتش به شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید کنایه زده که به‌خاطر منافع شخصی و «بنا به مصلحت آنی، اغتشاش را محکوم می‌کند و خواستار برخورد قاطع با اغتشاشگران می‌شود و ساعاتی بعد براساس برنامه‌ای که به او دیکته شده اقدام به تکذیب آن می‌کند و از تروریست‌های تجزیه‌طلب حمایت می‌نماید.» اشارۀ مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی از درخواست «برخورد قاطع با اغتشاشگران» همان خبر و ادعای دروغینی است که بعضی شبکه‌های تلویزیونی داخلی و رسانه‌های محلی آن را بازتاب دادند تا مردم عصبانی را در مقابل امام‌جمعۀ محبوب اهل سنت قرار دهند. از روزنامه‌نگار کارکشته‌ای مانند آقای مهاجری بعید است که به ادعایی استناد کند که رسماً تکذیب شده، و بعد تکذیب آن را دیکتۀ «تروریست‌های تجزیه‌طلب» بداند.
حضرت شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در گفتار و کردار همواره ثابت کرده‌اند که نسبت به حفظ تمامیت ارضی کشورشان پایبند و حساس هستند، با تخریب اموال عمومی و خصوصی مخالفند و شخصیتی مستقل دارند و بهای این استقلال را هم خودشان و هم اطرافیان ایشان همواره پرداخت کرده‌اند.
امید است اصحاب رسانه و قلم در نوشته‌ها و تحلیل‌هایشان انصاف و عدالت و اخلاق را درنظر بگیرند و با جریحه‌دار کردن احساسات مردم معترض و خشمگین، فضا را بیش از این متشنج نکنند.

 دفتر امام‌جمعه اهل سنت زاهدان