- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -

انتقاد مولانا عبدالحمید از کاهش سهمیه بنزین در سیستان‌وبلوچستان

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، امروز (4 شهریور 1401) در مراسم نماز جمعه زاهدان، از کاهش سهمیه بنزین خودروها در سیستان‌وبلوچستان انتقاد کردند و از مسئولان امر و وزارت نفت خواستند این «دغدغه مردم استان» را برطرف کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید گفتند: مردم به کثرت شکایت دارند که سهمیه بنزین در تمام کشور 250 لیتر است، اما این سهمیه در استانِ محروم و کم‌برخوردار سیستان‌وبلوچستان به 150 لیتر کاهش یافته است.
امام‌جمعه زاهدان با انتقاد از این اقدام وزارت نفت، خاطرنشان ساختند: واقعا این چه تصمیمی است؟! وقتی رفتار و عملکرد غیرمنصفانه و غیرعادلانه باشد مردم اعتراض می‌کنند. چرا شکایت مردم را بلند می‌کنید؟! شما باید به این استان به‌جای 250 لیتر سهمیه بنزین، 300 یا 400 لیتر بدهید. طول این استان از سیستان و سفیدآبه گرفته تا چابهار حدود هزار کیلومتر است.
مدیر دارالعلوم زاهدان در ادامه خطاب به مسئولان گفتند: شما چرا مردم ستمدیدۀ این استان را که مردم قانعی هستند و بر سر شما فریاد نکشیده‌اند و حرف نزده‌اند 150 لیتر بنزین می‌دهید؟! دلایل و استدلال شما برای این کار چیست؟ مردم مرزنشین این استان همواره صبر کرده و محرومیت‌ها را تحمل کرده‌اند‌ و بخاطر محرومیت‌ها و بیکاری‌ها خون دل می‌خورند و می‌سازند. شما چنین مردمی را در جای دیگر کم پیدا می‌کنید.
مولانا عبدالحمید تاکید کردند: سهمیۀ بنزین مردم سیستان‌وبلوچستان اگر بیشتر از دیگر استان‌ها نیست حداقل کمتر هم نباشد. امیدواریم مسئولان امر و وزارت نفت این دغدغه مردم را برطرف کنند.


برای دولتمردان هیچ عبادت نفلی بالاتر از «خدمت به مردم» نیست

مولانا عبدالحمید در پایان سخنان‌شان با اشاره به «هفته دولت»، این هفته را به دولتمردان تبریک گفتند و خاطرنشان کردند: هیچ عبادت نفلی برای مسئولان بالاتر از عبادت «خدمت به مردم» نیست. خدمت مردم در واقع به‌دست‌آوردن دل مردم است و اجر و پاداش بسیار بزرگی دارد. رضایت پروردگار در جلب رضایت مردم است.