پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

ابراز همدردی مولانا عبدالحمید با خانواده‌های داغدیدۀ حادثه برج «متروپل» آبادان

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید امروز چهارشنبه (4 خرداد 1401) طی سخنانی در جلسۀ آغاز سال تحصیلی دارالعلوم زاهدان، با اشاره به حادثۀ ریزش برج متروپل در آبادان، ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیدۀ این حادثه، بر لزوم «نظارت» سازمان نظام مهندسی کشور بر ساخت‌وسازها و «پیگیری قانونی» حادثۀ آبادان تاکید کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید در این جلسه اظهار داشتند: متاسفانه در حادثۀ سقوط یک برج در آبادان تعدادی از هموطنان عزیزمان در این شهر جان خودشان را از دست داده‌اند. ما خودمان را در غم و درد مردم عزیز آبادان و اهواز به‌ویژه با خانواده و خویشاوندان جان‌باختگان این حادثه شریک می‌دانیم و به آنان تسلیت می‌گوییم.
امام‌جمعه زاهدان در ادامه خاطرنشان ساختند: باید در هر بنایی که ساخته می‌شود استانداردهای لازم در آن رعایت شوند تا خطری متوجه کسی نشود. باید نظام مهندسی کشور فعال باشد و هر ساخت‌وساز و بنایی را کنترل کند. باید همۀ ساختمان‌ها شناسنامه داشته باشند و مورد بررسی قرار بگیرند و به ساختمان‌هایی که خطر دارند تذکر داده شود.
ایشان ادامه دادند: البته شنیده‌ها حاکی از آن است که به مسئولان ساخت‌وساز برج آبادان قبلا تذکر داده شده اما به این تذکرات توجه نشده است، و اکنون هم مسئولان در حال پیگیری قانونی این موضوع هستند.

خروج از نسخه موبایل