- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -

واکنش مولانا عبدالحمید به حوادث گنبدکاووس و مشهد

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید امروز پنجشنبه (18 فروردین 1400) با اشاره به اتفاقات اخیر در شهرستان گنبد کاووس و مشهد، «حملۀ ناجوانمردانه» به علمای اهل‌سنت و شیعه در این دو شهرستان را به شدت محکوم و بر لزوم بر «هوشیاری و بیداری ملت ایران و مسئولان در مقابل توطئه‌های دشمنان» و «بررسی دقیق» این دو واقعه تاکید کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید خاطرنشان کردند: قتل و ترور دو عالِم در استان گلستان و ترور سه عالم دیگر در مشهد که هر دو در مکان‌های مذهبی صورت گرفته است را به شدت محکوم می‌کنیم. این نوع قتل‌ها از لحاظ شرعی و قانونی مردود هستند.
مدیر دارالعلوم زاهدان در ادامۀ سخنان‌شان «هوشیاری و بیداری ملت ایران در مقابل توطئه‌های دشمنان» را مورد تاکید قرار دادند و گفتند: ملت عزیز و شریف ایران هوشیار و بیدار باشند که دشمنان در بین ما که با همدیگر برادری دینی و وطنی داریم اختلاف و درگیری قومی و مذهبی ایجاد نکنند. اختلافات و درگیری‌های قومی و مذهبی بدترین نوع اختلاف و درگیری در دنیا هستند.
ایشان در ادامه افزودند: ملت ایران با بسیاری از ملت‌ها به‌ویژه با ملت عزیز افغانستان قرابت تاریخی دارد. اگر در جایی شخصی مرتکب اشتباهی می‌شود نباید اقدام او را به پای یک ملت بنویسیم.
مولانا عبدالحمید در پایان بر لزوم «بررسی دقیق» حوادث گنبدکاووس و مشهد تاکید کردند و گفتند: انتظار داریم که دستگاه قضایی و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به هر دو قضیۀ استان گلستان و مشهد ورود کرده و موضوع را به‌صورت دقیق بررسی کنند و مردم را در جریان قرار بدهند.