پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

با وساطت شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید توافق اولیه صلح دو طایفه شهنوازی و گمشادزهی حاصل شد

با وساطت شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید و سران و معتمدین طوایف منطقه، دو طایفۀ «شهنوازی» و «گمشادزهی» پس از چندین سال اختلاف و درگیری، در جلسه‌ای که دیروز (پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰) در مسجد جامع مکی زاهدان برگزار شد، برای صلح و سازش به توافق اولیه رسیدند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام جمعه اهل‌سنت زاهدان، در این جلسه علاوه بر شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، آقای قاسمی به نمایندگی از دفتر رهبری در امور اهل‌سنت و همچنین سران طوایف منطقه ازجمله: سردار بشیراحمد ریگی، سردار محمد شه‌بخش، سردار احمد هاشم‌زهی، سردار بهادرخان، سردار خوبیارخان، سردار علیم‌خان و دیگر سران و معتمدین طوایف حضور داشتند.
در جلسۀ مذکور سردار خوبیارخان به نمایندگی از طایفه شهنوازی و سردار علیم‌خان به نمایندگی از طایفه گمشادزهی بر لزوم پایان‌دادن به چندین سال اختلاف و درگیری خونین تاکید کردند و به شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید و سران طوایف که در این قضیه وساطت کرده بودند، برای فیصله و حل‌وفصل موضوع «اختیار تام» دادند.
در پایان این جلسه، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید با اعلام برقراری صلح بین دو طایفۀ شهنوازی و گمشادزهی، تاکید کردند که دو طایفه به صورت مشترک اقدام به تشکیل «صندوق خیریه» کنند و از محل این صندوق به خانواده‌هایی که سرپرستان خود را در سال‌های درگیری بین دو طایفه از دست داده‌اند، کمک شود.
لازم به ذکر است، جلسه رسمی مصالحه قرار است طی روزهای آینده برگزار شود.

خروج از نسخه موبایل