پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

مسلمانان قدر دو سرمایۀ «قرآن» و «سیرت» را بدانند و به آنها عمل کنند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید پنج‌شنبه (23 دی 1400) در همایش تجلیل از خواهران فاضلۀ مکتب فاطمة‌الزهراء دهستان «انده» ـ از توابع شهرستان میرجاوه ـ از «قرآن» و «سیرت» به‌عنوان بزرگترین و مهمترین سرمایه‌های مسلمانان یاد کردند و عمل به این دو را تنها راه نجات از آفات و مشکلات و پریشانی‌ها دانستند.
به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در این همایش معنوی نخست به سرمایه‌های ارزشمند مسلمانان اشاره کردند و اظهار داشتند: غنی‌ترین و سرمایه‌دارترین ملت جهان، ملت مسلمان است. الله تعالی به مسلمانان سرمایه‌ای داده است که بقیۀ ملت‌ها از آن محروم‌اند؛ مسلمانان از سرمایه‌های ماندگاری همچون «ایمان»، «اخلاق»، «عمل صالح» و «قرآن» برخوردارند که سرمایه‌های بقیۀ ملت‌ها در مقابل آنها‌ ناپایدار و فانی هستند.
ایشان ادامه دادند: مسلمانان کتابی دارند که معجز و انسان‌ساز است، انسان را به خدا و جنت‌ فردوس می‌رساند. تعلیم پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌وسلم و تعالیم انبیا علیهم‌السلام بی‌نظیر هستند. اما جای افسوس است که ما از این سرمایه‌ها استفاده نکرده‌ایم و از عمل به آموزه‌های کتاب انسان‌ساز شانه خالی کرده و در مسیر رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وسلم حرکت نکردیم. اگر ما به همۀ سرمایه‌های خود تأسی می‌جستیم قطعاً به الله تعالی می‌رسیدیم.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه «دوری از قرآن و سیرت» را دلیل اصلی ابتلای مسلمانان به آفات و بلایا دانستند و گفتند: امروز روح اسلامی در مسلمانان نیست. آنان از «قرآن»، «شریعت» و «سیرت پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌وسلم» فاصله گرفته‌اند و به غیبت، تهمت، ربا، رشوه، کاهل‌نمازی و سایر گناهان گرفتار شده‌اند؛ به همین دلیل با قحط، کرونا، زلزله‌ها و انواع ویروس‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
ایشان اضافه کردند: وقتی صحابه رضی‌الله‌عنهم قرآن و سیرت آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم را در زندگی خود آوردند، در دنیا به جایگاه و مقام رسیدند و در زمین بشارت بهشت را دریافت کردند و خداوند متعال از آنان خشنود شد. اگر مسلمانان از قرآن درس می‌گرفتند، اینگونه بدبخت نمی‌شدند.
مدیر دارالعلوم زاهدان خاطرنشان ساختند: مسلمان در دنیا سرگردان هستند و نقش‌شان در عرصه‌های مختلف کم‌رنگ شده است و سران کشورهای اسلامی با همدیگر اختلاف دارند، افراد خانواده با هم درگیر هستند و خون یکدیگر را می‌ریزند، برای این زندگی سخت و ناکام باید گریه کرد، زیرا همۀ این‌ها نتیجۀ عملکرد خودمان است.
ایشان ادامه دادند: امروز عملکرد و راه و روش ما مسلمانان مانع دخول غیرمسلمانان به اسلام ‌شده است، زیرا هدایت و ایمان مسلمانان ضعیف است و بسیاری از آنان برای منافع مادی در مقابل غیرمسلمانان و قدرت‌های مادی سر خم می‌کنند و می‌خواهند فرهنگ آنها را در بلاد اسلامی و زندگی مسلمانان بیاورند.
مولانا عبدالحمید در پایان بر لزوم توجه مسلمانان به اصلاح فرد و جامعه تأکید کردند و گفتند: ما باید تلاش کنیم خود و جامعه را اصلاح کنیم و در جامعۀ ما فضای «ایمان»، «دیانت»، «عمل صالح»، «عبادت»، «تلاوت»، «ذکر» و «دعا و تضرع‌» حاکم شود. بالاترین عزت و شرف آن است که ما خدا را در زندگی داشته باشیم و گناه نکنیم و وابستۀ پروردگار باشیم.

خروج از نسخه موبایل