- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه زاهدان:

«درایت و تدبیر» برای حل‌وفصل موضوع آزادشهر خواستۀ عموم اهل‌سنت و انسان‌های آزاده است

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید امروز (10 دی‌ماه 1400) در بخشی از سخنان‌شان در مراسم نماز جمعه زاهدان، «درایت و تدبیر حسَن» مسئولین برای حل‌وفصل موضوع نماز جمعه اهل‌سنت آزادشهر را «خواستۀ عموم اهل‌سنت و انسان‌های آزاده» دانستند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید گفتند: خواسته عمومی اهل‌سنت و همۀ انسان‌های آزاده از دست‌اندرکاران و مسئولان کشور آن است که مسئله آزادشهر استان گلستان و موضوع مولانا گرگیج حفظه‌الله را که یکی از علمای دلسوز و وحدت‌طلب است، با تدبیر و درایت حل کنند.
ایشان خاطرنشان کردند: این امر سبب وحدت و انسجام بیشتر مردم و سبب یأس دشمنان و مخالفانی می‌شود که دنبال دستاویزی برای تبلیغات و تحریک و ایجاد اختلاف بین مردم هستند. امیدواریم این مسئله با درایت و تدبیر حسَن مسئولان حل‌وفصل شود.

 

با عمل به سیرت پیامبر، صحابه و اهل‌بیت می‌توانیم رابطۀ خود را با پروردگار تقویت کنیم
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در بخش نخست سخنان‌شان در مراسم نماز جمعه زاهدان، «ضعف عمل» را بزرگ‌ترین چالش جامعه امروزی دانستند و گفتند: مشکل امروز جامعه این است که به سیره پاکان عمل نمی‌شود. ادعای دوستی با خدا و محبت با رسول‌الله، صحابه و اهل‌بیت داریم، اما در عمل و حتی در نماز که رکن بزرگ دین و از پایه‌های مهم اسلام است، می‌لنگیم.
ایشان ادامه دادند: ادعاها و همین‌طور ضعف عملی که امروز در جامعه موجود است در طول تاریخ اسلام نبوده است. لذا لازم است از طریق عمل به سیرت پیامبر اکرم و صحابه و اهل‌بیت رابطۀ خود را با الله تعالی بهبود ببخشیم.
خطیب جمعه زاهدان در ادامه ابراز داشتند: خدا را داشته باشیم و در قبال هیچ منافعی او را از دست ندهیم. الله تعالی با تقوا، صداقت، امانتداری، یکرنگی، عمل به شریعت و تأسی از سیره رسول‌الله و اولیاءالله نگهداری می‌شود. پروردگار بالاترین امید است.
ایشان در پایان سخنان‌شان نمازگزاران را به «توبه» و «پرداخت صدقات» تشویق کردند و گفتند: صدقات و خیرات در نزول رحمت‌های الهی تاثیرگذار هستند. توبه وقتی همراه با صدقه باشد زودتر پذیرفته می‌شود. امام ابوحنیفه رحمه‌الله معتقد است نماز طلب باران همان استغفار و توبه است.