پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

جهان برای «اجرای عدالت» نیاز به اتباع از سیرت خاتم‌النبیین دارد

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، امروز (۵ آذر ۱۴۰۰) در مراسم نماز جمعه زاهدان، با اشاره به ظرفیت بالای سیرت پیامبران به‌ویژه سیرت خاتم‌النبیین در «سعه‌صدر» و «اجرای عدالت»، جهانیان و صاحبان حکومت‌ها و دولت‌ها را به اتباع از سیرت پیامبران توصیه کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید اظهار داشتند: برای مردم دنیا بهترین سیرت و روش، سیرت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم است. جهان در عصر حاضر به پیشرفت و توسعه‌های بزرگی در زندگی دست یافته است، اما دنیای متمدن امروز چیزی که کم دارد اتباع از اخلاق و سیرۀ انبیا و پاکان است. متاسفانه ملت‌هایی که خود را متمدن‌تر و بهتر از بقیۀ ملت‌ها می‌دانند، از لحاظ اخلاقی دچار کمبود هستند.
ایشان در ادامه اظهار داشتند: الله تعالی حضرت ابراهیم علیه‌السلام و پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم را به‌عنوان بهترین الگو و اسوه برای جهانیان و کسانی که به روز قیامت اعتقاد دارند معرفی کرده است. انسان‌ها تا زمانی که از حضرت ابراهیم و رسول‌الله علیهماالسلام اتباع نکنند هرگز به جایگاه واقعی خود نمی‌رسند.
مدیر دارالعلوم زاهدان افزودند: رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم در تمام ابعاد برای ما الگو و نمونه است. تک‌تک مردم دنیا اعم از سیاستمداران، دولتمردان، کارگزاران، مسئولان و عموم مردم و تمام نظام‌های حکومتی برای موفقیت و سربلندی نیاز دارند از سیرت تمام پیامبران و از رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم و صحابه و اهل‌بیت و تربیت‌یافتگان مکتب خاتم‌النبیین اتباع کنند.
مولانا عبدالحمید تاکید کردند: جهانیان نیاز دارند که از اخلاق کریمانه، سعه‌صدر بی‌نظیر، دید وسیع، اعتقاد و ایمان، شجاعت، سخاوت، بزرگ‌منشی و اقوال و کردار رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم اتباع کنند. اتباع از سیرت انبیا و پاکان به‌ویژه اتباع از سیرت خاتم‌النبیین و خلفای راشدین در دید وسیع، نگاه یکسان و اجرای عدالت می‌تواند وحدت واقعی، امنیت پایدار و سکون و آرامش در جامعه بیاورد.
خطیب جمعه زاهدان در ادامه افزودند: امیدواریم تمام دولت‌های دنیا به‌ویژه دولت‌‌هایی که نام دینی و اسلامی دارند، موفق شوند از سیرت رسول اکرم و خلفای راشدین در راستای خدمت به مردم، اجرای عدالت و نگاه یکسان به همۀ قومیت‌ها، مذاهب و ادیان اتباع کنند؛ این سبب خوشنودی پروردگار می‌شود.

 

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و مذاهب باید مشکلات و خواسته‌های مردم را منعکس و پیگیری کند
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در فرازی دیگر از سخنان‌شان با اشاره به سفر مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی به زاهدان، از انتصاب ایشان به این سمَت ابراز خرسندی کردند و گفتند: جناب ماموستا دکتر عبدالسلام کریمی که تحصیلات حوزوی و دانشگاهی دارد انسان بسیار توانمندی است که ضرورت‌ها، اولویت‌ها و مسائل را به درستی تشخیص می‌دهد.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه با بیان اینکه «ما مشاوری که در حد نام باشد نمی‌خواهیم»، خاطرنشان ساختند: مشاور باید بازویی برای دولت و ملت و حلقۀ وصل بین ملت و دولت و سبب خیر باشد و بتواند هم مشکلات دولت را به مردم برساند و هم نیازها، مشکلات، خواسته‌ها و مطالبات مردم را که درواقع مطالبات نظام هستند، منعکس و پیگیری کند. امیدواریم کسانی که در این زمینه مسئولیت دارند توفیق داشته باشند مسئولیت‌شان را به نحو احسن انجام دهند.

خروج از نسخه موبایل