پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و مذاهب خواسته‌های جامعه اهل‌سنت را به مسئولان کشور منتقل کند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید امروز پنجشنبه (4 آذر 1400) در دیدار ماموستا دکتر عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، رسالت ایشان را در شرایط کنونی «بسیار سنگین» توصیف کردند و از ایشان خواستند انتظارات جامعه اهل‌سنت ازجمله بکارگیری شایستگان اقوام و مذاهب را به مقامات عالی کشور منتقل کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، ضمن عرض خیرمقدم و خوشامدگویی به مشاور رئیس‌جمهور، ابتدا به وحدت و اخوت موجود در سیستان‌وبلوچستان اشاره کردند و گفتند: علمای برجسته‌ای که در گذشته در استان سیستان‌وبلوچستان بوده‌اند خشت وحدت و اخوت را در این استان گذاشته‌اند و با روی‌کارآمدن نظام جمهوری اسلامی این وحدت و اخوت تقویت شده است.
ایشان در ادامه افزودند: استان سیستان‌وبلوچستان با کشورهایی هم‌مرز است که آمریکا و ناتو در بعضی از این کشورها حضور داشته و هنوز هم در بعضی از آنها حضور دارد، اما مردم این استان اجازۀ ورود ناامنی به کشور را نداده‌اند.
مولانا عبدالحمید در ادامه با اشاره به حضور اهل‌سنت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفتند: انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری یکی از دشوارترین انتخابات انقلاب اسلامی بود که تبلیغات گسترده‌ای درخصوص عدم مشارکت مردم در این انتخابات صورت می‌گرفت، اما جامعه اهل‌سنت به این تبلیغات توجه نکرد و به‌ دلیل عدم تحقق وعده‌های اطلاح‌طلبان، این بار بالاتفاق به جناب آیت الله رئیسی رأی داد، که البته به‌خاطر این تصمیم با انتقاداتی هم مواجهیم.
ایشان خاطرنشان کردند: جامعه اهل‌سنت از دولت سیزدهم انتظاراتی دارد که برآورده‌شدن این انتظارات به‌ویژه در شرایط حساس کنونی به تحیکم وحدت و امنیت ملی پایدار کمک می‌کند. بنده در نامه‌ای که به جناب آیت‌الله رئیسی نوشتم به این نکته اشاره کردم که بکارگیری شایستگان اقوام و مذاهب به انسجام ملی کمک شایانی می‌کند.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه به «رسالت سنگین» مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی اشاره کردند و خطاب به ایشان گفتند: رسالت جنابعالی بسیار سنگین است. امیدواریم انتصاب جنابعالی در این پست منشا خیر و برکت برای کشور و اقوام و مذاهب ایرانی بشود.
ایشان در ادامه تصریح کردند: از مشاور محترم رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی می‌خواهیم که مطالبات و خواسته‌های مردمی را به ریاست‌ محترم جمهور و سایر مقامات منتقل کند تا مسئولان عالی کشور از حقایق جامعه مطلع شوند.

خروج از نسخه موبایل