پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

استان‌های مرزی و مرزنشینان باید در استفاده از منافع مرزی در اولویت باشند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، امروز (۷ آبان ۱۴۰۰) در فرازی از سخنان‌شان در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت چابهار، با اشاره به نقش اصلی مرزنشینان در تامین امنیت کشور، بر لزوم اولویت‌دادن استان‌های مرزی و مرزنشینان در استفاده از منافع مرز تأکید کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید اظهار داشتند: مردم عزیز چابهار و جنوب استان بسیاری از سختی‌ها و مشکلات و خشکسالی‌ها را تحمل کرده‌اند و در کپرها زندگی کرده‌اند و اجدادشان از این مرزوبوم دفاع کرده‌ و برای حفاظت از تمامیت ارضی کشور کشته داده‌اند. مبارزه با اشغالگران پرتغالی نمونه بارزی از مقاومت و مبارزات این مردم است.
ایشان در ادامه تصریح کردند: همهٔ مردم ایران بدهکار مرزنشینانی هستند که از مرزها حفاظت می‌کنند. این مرزهای ساحلی در جنوب را که کشور را به اقیانوس متصل می‌کند همین مرزنشینان حفاظت کرده‌اند. پس این حق مرزنشینان است که حقوق‌شان مورد توجه ویژه قرار گیرد.
امام‌جمعه زاهدان تصریح کردند: باید به حقوق مردم این منطقه توجه بشود و اگر منافعی در دریا و سایر بخش‌ها وجود دارد باید قبل از همه مردم این منطقه از آنها بهره‌مند بشوند. در سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باید منافع این مردم در اولویت قرار گیرد.
ایشان ادامه دادند: انصاف و عدالت این است که در توسعه سواحل مکران باید حقوق مردم منطقه در نظر گرفته شود؛ این سیاست و برنامه‌ریزی می‌تواند بهترین سیاست باشد.

«اجرای‌ عدالت» و «شایسته‌سالاری» خواستهٔ تمام اقوام و مذاهب است

مولانا عبدالحمید در ادامه سخنان‌شان بر لزوم اجرای عدالت تأکید کردند و گفتند: اجرای عدالت خواستهٔ همه ملت ایران به‌ویژه جامعه اهل‌سنت و تمامی اقوام و مذاهب است.
ایشان تصریح کردند: خواستهٔ مردم ما آن است که در بکارگیری ملت ایران به اصل «شایسته‌سالاری» توجه شود و نگاه به شایستگان و توانمندان اقوام و مذاهب به‌صورت یکسان باشد. جامعه ما خواهان شایسته‌سالاری دینی واقعی است.
ایشان در ادامه افزودند: امنیت بسیار حیاتی و مهم و به نفع همه است. وحدت‌طلبی نیز نشانه عقلانیت است. الحمدلله جامعه اهل‌سنت اعم از اقوام و مرزنشینان همواره خواستار امنیت هستند و اخوت و وحدت در سرلوحه برنامه‌های آنان قرار دارد.

 مسئولان نظام برای حل معضل «گرانی» و «بیکاری» چاره‌اندیشی جدی کنند

مولانا عبدالحمید در ادامه خاطرنشان کردند: امیدواریم دولت جناب آقای رئیسی همان‌طور که دومین سفر استانی خود را به استان سیستان‌وبلوچستان اختصاص داد و سفرش را از چابهار آغاز کرد، این استان و به‌ویژه مناطق محروم ساحلی را مورد توجه ویژه قرار دهد و مشکلات متعدد مردم از قبیل کمبود آب، بیکاری و… را برطرف کند.
مدیر دارالعلوم زاهدان اظهار داشتند: متأسفانه امروز محرومیت در کشور موج می‌زند و بیکاری و گرانی در کشور بیداد می‌کند. این وضعیت می‌طلبد که مسئولین بزرگ نظام برای حل این مشکلات چاره‌اندیشی جدی کنند تا وضعیت مردم بهبود یابد.

خروج از نسخه موبایل