- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
مولانا عبدالحمید در مراسم تجلیل از حافظان قرآن و خواهران فاضله مدرسۀ دینی تجویدالقرآن زاهدان:

قرآن معجزۀ اسلام و بزرگ‌ترین دستاورد پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم است

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید یکشنبه (26 مهر 1400) در مراسم تجلیل از حافظان قرآن و خواهران فاضله مدرسۀ دینی تجویدالقرآن زاهدان، از قرآن به‌عنوان بالاترین کتاب پروردگار، معجزۀ اسلام و بزرگ‌ترین دستاورد پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم یاد کردند و بر لزوم تمسک به «دین»، «قرآن» و «سیرت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم و صحابه و اهل‌بیت رضی‌الله‌عنهم» تأکید کردند.
به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در این مراسم معنوی «علم» و «قرآن» را بزرگترین نعمت پروردگار دانستند و اظهار داشتند: قرآن بزرگترین کتاب پروردگار، معجزه اسلام و بزرگ‌ترین دستاورد رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم است. بسیار مبارک است برای افرادی که با کلام الهی و با علم و دانش ارتباط دارند.
ایشان ادامه دادند: اگر مسلمانان می‌خواهند به سعادت برسند، باید بر محور قرآن اتفاق کنند. قرآن مطابق هر عصر دارای پیام و هدایت است. بشر به قرآن نیاز دارد و قرآن در سرلوحه نیازهای انسانی است. قرآن کتاب حیات‌بخش و برای ملت‌ها مایۀ حیات و نجات است.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان از قرآن به‌عنوان «کتاب اعتدال» یاد کردند و گفتند: در اسلام افراط‌ و تفریط جایی ندارند. قرآن کتاب اعتدال است و همه را به عدالت توصیه کرده می‌کند. ما باید به دستورات قرآن عمل کنیم و تعصب‌های بیجا، افراط‌گرایی و خرافاتی را که در میان مسلمانان هست از خود دور کنیم.
ایشان «توحید و وحدانیت» را مهمترین محور قرآن برشمردند و خاطرنشان ساختند: همۀ ادیان بر محور یکتاپرستی اتفاق دارند. توحید و وحدانیت پروردگار مهمترین محوری است که قرآن بیان می‌کند. همۀ فرق و مذاهب به توحید اعتقاد دارند و باید حول محور توحید جمع شوند.
مولانا عبدالحمید ادامه دادند: هر حکم قرآن، محور است. قرآن در بخش توحید، نماز، زکات، ایمان، احکام و اخلاق محور است و بهترین درس‌ها را دارد. ذهن‌مان را خالی کنیم و جلوی قرآن زانو بزنیم، قرآن هرچه در رابطه با صحابه، اهل‌بیت و قیامت گفته بر آن چنگ بزنیم و سیرت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم را که مثل قرآن، محور است، سرلوحۀ زندگی خود قرار دهیم.
ایشان در پایان بر لزوم تمسک به «دین»، «قرآن» و «سیرت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم و صحابه و اهل‌بیت رضی‌الله‌عنهم» تأکید کردند و گفتند: عزت ازدست‌رفته مسلمانان تنها با قرآن برمی‌گردد. باید دین، قرآن، سیرت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم، صحابه و اهل‌بیت در زندگی ما بیایند و روی مفاهیم قرآن دقت و کار شود تا خداوند درهای رحمت را بر ما باز ‌کند.