پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

مردم از هسته‌های اصلی تامین امنیت در استان هستند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید عصر دیروز (جمعه 12 شهریور 1400) در دیدار رئیس‌جمهور با علما، سران طوایف، نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف که در تالار فردوسی دانشگاه سیستان‌وبلوچستان برگزار شد، مردم را از «هسته‌های اصلی تأمین امنیت» در این استان برشمردند و به رئیس‌جمهور و سایر مسئولان اطمینان دادند که مردم سیستان‌وبلوچستان در تأمین وحدت و امنیت از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید در این همایش در ابتدای سخنان‌شان از آیت‌الله رئیسی به‌خاطر سفر به سیستان‌وبلوچستان تشکر کردند و گفتند: جا دارد از جنابعالی تشکر کنیم که به‌عنوان رئیسجمهور، سیستانوبلوچستان را که از مرکز فاصله زیادی داشته و محرومیت دارد دریافتید و این استان را در اولویت سفرهای استانی خود قرار دادید.
مولانا عبدالحمید در ادامه از توجه دولت سیزدهم به موضوع سلامت مردم نیز قدردانی کردند و خطاب به رئیس این دولت گفتند: هیچ نعمتی بالاتر از سلامتی مردم نیست. جنابعالی موضوع سلامت ملت را در اولویت قرار دادید و دستور واردات واکسن را که از انتظارات مردم بود، صادر کردید و به این انتظار مردم توجه نمودید.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامۀ سخنان‌شان به تنوع قومی و مذهبی در سیستان‌وبلوچستان و نقش مردم در تامین وحدت و امنیت در این استان اشاره کردند و اظهار داشتند: مردم این استان از تنوع قومی و مذهبی برخوردارند و با همدیگر اخوت و برادری و قرابت دارند. لذا حضرتعالی و سایر مسئولان از بابت وحدت و همدلی مردم استان نگرانی نداشته باشید، زیرا مردم ما بصیر و آگاه هستند و می‌دانند بهترین راه رسیدن به توسعه و آبادانی و پیروزی حفظ وحدت و امنیت است.
ایشان تصریح کردند: نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی برای امنیت تلاش کرده‌اند، اما به جرأت می‌توانم بگویم که اقشار مختلف مردم اعم از علما، ریش‌سفیدان، دانشگاهیان و سایر اقشار از هسته‌های اصلی تامین امنیت هستند. مردم به این موضوع اعتقاد دارند که امنیت باید در استان حفظ شود.
ایشان در ادامه افزودند: خیلی‌ها تلاش کردند که از این دروازه ناامنی را وارد کشور کنند، اما مردم سینه سپر کردند و نگذاشتند خانۀ آنها ناامن شود. بنده در این زمینه هم به رئیس‌جمهور محترم اطمینان می‌دهم که استان دچار ناامنی نمی‌شود، زیرا همه در کنار هم و با هم از امنیت پاسداری می‌کنیم. لذا ذهن مسئولان درگیر مسائل دیگر باشد.
مولانا عبدالحمید ادامه دادند: در کشور همجوار ما (افغانستان) که نیروهای استکباری آمریکا و ناتو شکست خورده و از این کشور خارج شده‌اند، بهترین شرایط پیش‌ آمده است. امیدواریم امنیت پایداری در این کشور برقرار شود که کشور ما نیز صددرصد از منافع این امنیت و سایر منافع بهره‌مند خواهد شد.
امامجمعه اهل‌سنت زاهدان به برخی از منافع تحولات جدید افغانستان برای ایران اشاره کردند و گفتند: امید است مشکل آب استان که معضل بزرگی است برطرف شود. إن‌شاءالله ما به حق‌مان می‌رسیم و حق‌آبه هیرمند را کاملا می‌گیریم و مشکلاتی که از این بابت سیستان‌و بلوچستان با آن درگیر است، برطرف می‌شوند.
ایشان در ادامه افزود: دومین موضوع اینکه در افغانستان اعلام شده است از کشت خشخاش جلوگیری می‌شود؛ اگر کشت خشخاش ممنوع شود واقعاً برای ما مژدۀ بزرگی است و بسیاری از ناامنی‌ها و مشکلات داخلی و حتی مشکلات بینالمللی برطرف می‌شوند.

 

«بیکاری» و «فقر» مهمترین مشکلات استان هستند/ مردم در تصمیم‌گیری‌های استانی مشارکت داده شوند
مولانا عبدالحمید در ادامۀ سخنان‌شان «بیکاری» و «فقر» را از مهمترین مشکلات مردم در سیستان‌وبلوچستان عنوان کردند و گفتند: بیکاری و فقر در استان بسیار عام و گسترده است. شاید یکی از استان‌هایی که باوجود داشتن بیشترین پتانسیل و استعداد، اما بیشتر از همه با فقر دست‌وپنجه نرم می‌کند، استان سیستان و بلوچستان باشد.
ایشان خاطرنشان کردند: سیستان‌وبلوچستان دارای استعدادها و پتانسیل‌های فراوانی است، اما متاسفانه به درستی مدیریت نمی‌شود؛ اگر یک مدیر توانا برای امکانات و پتانسیل‌های استان برنامه‌ریزی کند و در این زمینه از کسانی که در استان با این استعدادها و بافت‌ها آشنایی دارند مشورت شود، تصمیمگیری‌ها صحیح و نتیجه‌بخش خواهند بود. متاسفانه در گذشته به‌دلیل عدم مشارکت‌دادن مردم، مسئولین در بسیاری از تصمیم‌گیری‌های خود دچار اشتباه شده‌اند. لذا باید با مردم مشورت شود و آنها را در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت بدهیم.
مدیر دارالعلوم زاهدان افزودند: اینکه جنابعالی (رئیس‌جمهور) اعلام کرده‌اید تصمیمات استان در داخل استان و با مشارکت مردم و نخبگانی که در داخل استان هستند اتخاذ می‌شوند، این بهترین سیاست است. اگر مسائل و امور استان در درون استان حل شوند و پتانسیل‌ها و استعدادهای این استان به‌صورت صحیح مدیریت و بهره‌برداری شوند مطمئن باشید نه‌تنها استان بلکه کشور نیز از این استعدادها بهره‌مند خواهد شد.

 

امیدواریم مدیران انتصابی دولت سیزدهم مانند رئیس‌جمهور این دولت «مردمی» و «میدانی» باشند
امام‌جمعه زاهدان در ادامه اظهار داشتند: خوشحالیم که جنابعالی رئیسجمهوری مردمی و میدانی هستید و بدون تشریفات به سفرهای استانی ادامه می‌دهید. امیدوارم مدیران انتخابی شما نیز مانند خودتان مردمی و میدانی و در کنار مردم و حافظ منافع ملت باشند، زیرا منافع ملت و دولت با هم گره خورده‌اند.
مدیر دارالعلوم زاهدان افزودند: در گذشته کارهایی انجام شده است، اما آن‌طور که باید به مردم رسیدگی نشده و مردم مشکلات دارند. باید حرف مردم گفته شود و مدیران در کنار مردم باشند تا مشکلات حل شوند؛ این حق مردم است و منجر به رضایت آنها می‌شود.
مولانا عبدالحمید در پایان خطاب به رئیس‌جمهور خاطرنشان کردند: به نظر بنده جنابعالی در شرایطی متصدی امور شده‌اید که بعد از پیروزی انقلاب هیچ رئیسجمهوری در چنین شرایطی مدیریت کشور را در دست نگرفته است. مشکلات واقعا زیاد و گسترده است و ما مسئولیت شما را درک می‌کنیم و برای شما دعای خیر و آرزوی موفقیت می‌کنیم تا بتوانید با درایت و تدبیری که دارید به همین صورت میدانی و مردمی مشکلات را حل‌وفصل کنید و رضایت مردم را که رضایت پروردگار نیز در همین است به دست بیاورید.

خروج از نسخه موبایل