پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

پیام تبریک مولانا عبدالحمید به ملت شریف و مجاهد افغانستان

در پی تحولات اخیر افغانستان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در پیامی، این پیروزی را به جنبش طالبان، علما و عموم ملت افغانستان تبریک گفتند.
متن پیام ایشان به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم
پیروزی بزرگ و چشم‌گیر طالبان که نتیجه جهاد، شهادت و صبر در راه حق در مقابل اشغالگران متجاوز و دولت دست‌نشانده و ناکارآمد و غرق در فساد بود، برای امارت اسلامی، علمای بزرگوار و عموم ملت غیور و مجاهد افغانستان قابل تبریک و تهنیت است.
بدون تردید این پیروزی از فضل پرورگار، حمایت مردمی، آه و ناله مظلومان و خانواده شهدا و رنج‌دیدگان حاصل شده است. امید است نگاه‌ها فقط به سوی پروردگار باشد و ضمن اظهار عاجزی مقابل ذات باری‌تعالی، در راستای خدمت به ملت شریف افغانستان با تمام وجود تلاش کرد.
برای موفقیت و پیروزی و پاسداری از آن، لازم است به دو محور اساسی توجه شود: 1- خداوند رحمان؛ 2- مردم. قرآن می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَسْبُكَ اللَّهُ وَمَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ» (ای پیامبر، خدا و مؤمنانی که پیرو تو هستند تو را کافی است).‌
هیچ نظام و قانونی در دنیا به اندازه قانون خدا؛ یعنی قرآن عظیم‌الشأن که آخرین کتاب مقدس است، و به اندازه سنت و تعلیمات رسول اکرم صلی الله علیه وسلم ظرفیت ندارد. این ظرفیت، در حقیقت ظرفیت دین حنیف ابراهیمی است که متاسفانه جهانیان نسبت به این ظرفیت ناآگاه وبی‌اطلاع هستند.
شکی نیست عفو عمومی طالبان و گذشت کردن از دشمنانی که سال‌ها با آنها جنگیده‌اند و توقف‌شان در دروازه‌های کابل و جلوگیری از خونریزی در افغانستان، از همین ظرفیت بود و قابل تحسین است. همچنین نگرانی جامعه جهانی در خصوص رعایت حقوق زنان و احترام به آنان، کرامت و حقوق بشر، آزادی‌های فردی و اجتماعی و آزادی قلم، بیان و انتقاد سازنده، در این ظرفیت کاملا قابل حل است.
بنده به جهانیان اطمینان می‌دهم که طالبان امروز، طالبان بیست سال قبل نیستند؛ آنها تجربه کسب کرده‌اند و تغییراتی در دیدگاه‌هایشان بوجود آمده است. اگر ضعف‌هایی وجود داشته باشد، قابل اصلاح هستند. شناخت ما نسبت به طالبان از بسیاری از مردم دنیا بیشتر است؛ چون همسایه هستیم و آنها را بهتر می‌شناسیم. بنابراین معتقدیم باید به طالبان فرصت داد و نباید به تبلیغات سوء و یک‌طرفه توجه کرد. رسانه‌ها نیز باید بی‌طرفی خود را حفظ کنند و واقعیت‌ها را انعکاس بدهند.
انتظار می‌رود طالبان با به‌کارگیری شایستگان همه ادیان، مذاهب و اقوام افغان در راستای تشکیل دولت فراگیر اقدام نمایند. همچینین با دعوت از تحصیل‌کردگان، متخصصان و شایستگان و به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها در عرصه‌های علم و فناوری، تولیدات سنتی و صنعتی (معادن، ذخایر زیرزمینی و…) و استفاده از منابع انسانی زمینه توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور را فراهم کنند.
توجه به همه ظرفیت‌ها در عرصه‌های معنوی از قبیل: اخلاق، تزکیه، عمل نیک و دینداری نیز برای ملتی که در نتیجه ده‌ها سال اختلاف، جنگ و درگیری‌های ویرانگر، عقب افتاده است و افرادش در همه دنیا آواره شده‌اند، حائز اهمیت بوده و نیازمند اقدامی جدی و عزمی راسخ است.
امیدوارم جنبش طالبان و مردم شریف افغانستان عملا ثابت کنند که نگرانی جامعه جهانی واقعیت نداشته است و با عملکرد خود همه تبلیغات را خنثی کنند. همچنین از همه کشورها انتظار می‌رود با ایجاد روابط حسنه و کمک به ملت رنج‌دیده افغانستان، زمینه بازگشت آوارگان افغان به کشورشان را فراهم کنند تا در آینده شاهد افغانستانی آزاد و آباد باشیم.
در آخر به جنبش طالبان توصیه می‌کنم مواظب مکر و نیرنگ دشمنان باشند، زیرا دشمنان جنی و انسی در کمین هستند. همچنین به مردم شریف افغانستان و به‌ویژه به طالبان توصیه می‌کنم که تمام رنجش‌ها و کدورت‌های گذشته را کنار بگذارند، دشمنی‌ها را فراموش کنند، یکدیگر را در آغوش بگیرند و در عرصه امنیت، آبادانی و سازندگی کشورشان کنار هم قرار بگیرند.

خروج از نسخه موبایل