- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
مولانا عبدالحمید:

حادثۀ کشته‌شدن کودک ایرانشهری در تیراندازی مأمورین نیروی انتظامی بسیار دردآور و ناراحت‌کننده بود

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، امروز (24 اردیبهشت 1400) در مراسم نماز جمعه زاهدان، ضمن ابراز تأسف شدید از حادثۀ کشته‌شدن کودک ایرانشهر توسط مأمورین نیروی انتظامی، کشته‌شدن افراد بی‌گناه توسط مأمورین را «بسیار بد و ناخوشایند» دانستند و بر لزوم دقت‌نظر و احتیاط مأمورین در تیراندازی‌ها تاکید کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید اظهار داشتند: حادثه‌ای که در ایرانشهر رخ داد و مأمورین نیروی انتظامی به سمت ماشینی تیراندازی کردند که منجر به کشته‌شدن یک کودک شد، بسیار دردآور و ناراحت‌کننده بود. این حادثه برای همۀ ما مخصوصا برای والدین این کودک بسیار سنگین است.
ایشان خاطرنشان کردند: قتل ناحق توسط هر کسی اعم از افراد عادی و یا مأمورین که مسئول حفاظت از جان و مال مردم هستند، انجام بشود رنج‌آور و ملامت است. اگر یک مأمور توسط یک شخص کشته شود و یا اینکه یک فرد بی‌گناه توسط مأمور به قتل برسد هر دو بد و ناخوشایند هستند که هم آخرت انسان را تباه می‌کند و هم در دنیا سبب رنجش و مشکلات می‌شود.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان ضمن دعای صبر و اجر برای والدین این کودک، خاطرنشان ساختند: امیدواریم فرماندهان و مدیران نیروهای نظامی به مأمورین تحت فرمان خودشان دستور دهند که نهایت احتیاط را در خصوص تیراندازی‌ها مدنظر داشته باشند.
مولانا عبدالحمید تصریح کردند: اگر یک ماشین حامل مواد مخدر از دست مأمورین فرار کند بهتر از آن است که فرد بی‌گناهی در تیراندازی مأمورین کشته شود. مخصوصا اگر بعد مشخص شود که آن ماشین سلاح و مواد مخدر با خود نداشته است؛ دراین‌صورت گناه کشتن افرادی که در آن ماشین سوار بوده‌اند بسیار سنگین‌تر است.

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در پایان مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان، از «خوی اشغالگری، تجاوز و ددمنشی» رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کردند و ضمن دعای نصرت الهی برای «مسلمانان مظلوم فلسطین»، اظهار امیدواری کردند که «جامعه جهانی و قدرت‌های دنیا بتوانند موضوع فلسطین را حل کنند تا سرزمین‌های اشغالی، آزاد شده و حکومت مستقل فلسطین تشکیل شود».