- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید:

رد صلاحیت گسترده نامزدهای انتخاباتی سبب افزایش نارضایتی مردم و ریزش آرا می‌شود

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید امروز (17 اردیبهشت 1400) در مراسم نماز جمعه زاهدان، با انتقاد از «رد صلاحیت‌ گسترده» نامزدهای انتخابات شوراها در سطح کشور، درخصوص عواقب و پیامدهای این رد صلاحیت‌ها هشدار دادند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید اظهار داشتند: متاسفانه در سطح کشور رد صلاحیت گسترده‌ای در تایید نامزدهای شوراها صورت گرفته است. البته در انتخابات دورۀ یازدهم مجلس شورای اسلامی هم همین رد صلاحیت گسترده اتفاق افتاد، اما در رد صلاحیت شوراها در گذشته تسامح و اغماض می‌شد.
ایشان در ادامه تاکید کردند: این رد صلاحیت گسترده به‌هیچ‌وجه به نفع جمهوری اسلامی نیست و سببب نارضایتی مردم شده و ریزش آرا را به دنبال دارد، ضمن اینکه در سال‌های اخیر میزان ریزش آرای مردمی به سبب نارضایتی‌ها فوق‌العاده بالا بوده است و ادامۀ این نارضایتی‌ها نتیجۀ خوبی ندارد.
امام‌جمعه زاهدان خاطرنشان کردند: نیاز است در تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی تجدیدنظر شده و سیاست‌هایی که در این زمینه وجود دارند تغییر کنند.
مولانا عبدالحمید در ادامه اظهار داشتند: وجود یک حاکم زمانی می‌تواند برای رعیت مایۀ رحمت باشد که حاکم فقط یک طیف و گروه و مذهب خاص را نبیند و از یک گروه طرفداری نکند، بلکه تمام ادیان و مذاهب و اقوام و حتی اقلیت‌های محض را ببیند.
ایشان افزودند: یک حاکم باید دارای دید وسیعی باشد و از الله تعالی و سنت‌های الهی پیروی کند؛ یکی از سنت‌های الهی آن است که الله تعالی تمام بندگان را می‌بیند و همه را زیر چتر رحمت خویش قرار می‌دهد. خروج و تخطی از مسیر و سنت الهی نتیجه‌ای جز خسارت و ضرر در پی ندارد.

مشکلات اقتصادی نتیجۀ بی‌توجهی به سخنان دلسوزان در زمینۀ تجدیدنظر در سیاست‌هاست
مدیر دارالعلوم زاهدان در بخش دیگری از سخنان‌شان از افت ارزش پول کشور نیز اظهار تاسف کردند و گفتند: متاسفانه ارزش پول کشور به شدت افت کرده است و این افت ارزش پولی نتیجۀ سیاست‌های نادرست داخلی و خارجی کشور است.
ایشان تصریح کردند: متاسفانه در زمینۀ تجدیدنظر در سیاست‌های داخلی و خارجی کشور به سخنان و فریادهای دلسوزان و خیرخواهان مملکت توجهی نشد. لذا مشکلات اقتصادی که تبدیل به «بحران» در کشور شده است، یکی از نتایج این بی‌توجهی است.