- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
مولانا عبدالحمید:

مسئولان امر برای حضور مردم در مراسم حج امسال تدبیری بیندیشند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید ضمن ابراز امیدواری درخصوص برگزاری مراسم حج تمتع سال جاری، از مسئولین امر خواستند برای حضور مردم ایران در این مراسم معنوی تدبیری بیندیشند و اقدامات لازم را انجام دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید که شامگاه چهارشنبه (8 اردیبهشت 1400) در جمع نمازگزاران نماز تراویح مسجد جامع مکی زاهدان سخن می‌گفتند، در تشریح آیاتی از سورۀ مبارکۀ «حج» اظهار داشتند: حج یکی از بزرگترین ارکان دین مبین اسلام است. برکاتی که در مسجدالحرام و مسجدالنبی هست در هیچ جای دنیا وجود ندارد. این دو مکان در واقع بهشت روی زمین هستند. البته مسجدالاقصی نیز بعد از این دو مکان مقدس، از جایگاه ویژه‌ای در اسلام برخوردار است.
امام‌جمعه زاهدان قطع ارتباط مسلمانان با حرمین شریفین را «بزرگترین مصیبت» دانستند و گفتند: همۀ مسلمانان دنیا باید برای ادای حج و عمره با حرمین شریفین ارتباط داشته باشند. یکی از بزرگترین مصیبت‌ها این است که ارتباط مسلمانان نقاط مختلف دنیا با این دو مکان مقدس قطع بشود.
ایشان در ادامه افزودند: سال گذشته جهان اسلام شاهد مصیبت بزرگی بود که مراسم حج برای اولین بار در تاریخ اسلام به‌خاطر بیماری کرونا با افراد بسیار معدودی برگزار شد، امیدواریم با توجه به اینکه واکسن کرونا تولید شده است، مراسم حج امسال انجام بشود.
مولانا عبدالحمید با اشاره به ادای عمره توسط مسلمانان بسیاری از کشورهای اسلامی، خاطرنشان کردند: اکنون عمره انجام می‌شود و بسیاری از مسلمانان از دیگر کشورها برای ادای عمره سفر می‌کنند، چرا از کشور ما (ایران) افرادی برای ادای عمره نروند؟!
ایشان تاکید کردند: درخواست ما از مسئولین امر به‌ویژه مسئولین سازمان حج آن است که برای سفرهای عمرۀ هم‌وطنان ایرانی اقدامات لازم را انجام بدهند. همچنین باید تدبیری اندیشیده شود که مردم ایران به هر اندازه‌ای که ممکن است در مراسم حج امسال حضور داشته باشند.
مولانا عبدالحمید همچنین از اقداماتی که در راستای مذاکره بین ایران و عربستان انجام شده است ابراز خرسندی کردند و گفتند: شنیده‌ها حاکی از آن است که مذاکراتی بین ایران و عربستان انجام گرفته که ما از این بابت بسیار خوشحالیم.
امام‌جمعه زاهدان خاطرنشان ساختند: کشورهای اسلامی ازجمله ایران و عربستان با یکدیگر منافع مشترک دارند و تنش و اختلاف بین این کشورها غیرعاقلانه است. حج یکی از بزرگترین منافع معنوی مشترک مسلمانان ایران با عربستان سعودی است و ما نمی‌توانیم از منافع معنوی خودمان بگذریم.