پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

بیانیه مولانا عبدالحمید در محکومیت ترور دکتر محمد عاطف

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکوم نمودن ترور دکتر محمد عاطف، رئیس شورای مرکزی جمعیت اصلاح افغانستان، این نوع قتل‌ها‌ را ترورهای کوری دانستند که افراد مفید و مؤثر جامعه افغانستان را هدف گرفته است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام جمعه اهل سنت زاهدان، متن بیانیه ایشان به شرح ذیل است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
«إنا لله وإنا إليه راجعون»
مطلع شدم جناب دکتر محمد عاطف، یکی از علمای سرشناس و فعال افغانستان طی یک انفجار مرموز در کابل به شهادت رسیده است. این ضایعه بزرگ باعث تأسف و تألم گردید.
دکتر محمد عاطف یکی از اندیشمندان و علمای مفید و مؤثر افغانستان بود که سال‌ها در کسوت استاد دانشگاه و ریاست کمیته رهبری جمعیت اصلاح افغانستان به مردم این کشور خدمت کرد. نامبرده از دوست‌داران دارالعلوم زاهدان و منهج فکری آن بود و در مراسم دانش‌آموختگی طلاب آن شرکت کرده بود.
متأسفانه ایشان مانند شماری دیگر از نخبگان افغانستان، قربانی ترورهای کوری شد که اخیرا نخبگان اجتماعی و فرهنگی و افراد مفید جامعه افغانستان را هدف گرفته است.
بنده این ترور ناجوانمردانه را به شدت محکوم نموده و خواستار شناسایی و مجازات عاملان این حادثه هستم.
در پایان ضمن عرض تسلیت به دوست‌داران و نزدیکان شهید دکتر محمدعاطف، بالأخص خانواده و بازماندگان ایشان و همچنین رئیس و اعضای محترم جمعیت اصلاح افغانستان، از بارگاه ایزد منان مسئلت دارم شهادت ایشان را بپذیرد و درجاتش را بلند فرماید و به همه بازماندگان اجر و صبر عنایت کند.

(مولانا) عبدالحمید
امام‌جمعهٔ اهل سنت زاهدان

خروج از نسخه موبایل