- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
مولانا عبدالحمید در همایش سیرۀ نبوی:

پیامبر اکرم الگوی کامل برای تمام انسانهاست/ قانون جهانی ممنوعیت اهانت به مقدسات ادیان و مذاهب تصویب شود

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید شامگاه چهارشنبه (21 آبان 1399) در همایش سیرۀ نبوی كه در مسجد جامع مکی زاهدان برگزار شد، با اشاره به جایگاه رفیع پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم در جهان بشری، ضمن انتقاد شدید از اهانت به ساحت مقدس این پیامبر عظیم‌الشأن، خواستار تصویب قانونی جهانی برای ممنوعیت اهانت به مقدسات ادیان و مذاهب شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید طی سخنانی در این همایش که به همت دفتر امور فرهنگی دارالعلوم زاهدان برگزار شده بود، با اشاره به تلاش‌های پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم و تحمل مشکلات در راستای هدایت و اصلاح بشر، آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم را «الگویی کامل برای همۀ انسان‌ها در تمام شرایط» دانستند.
امام‌جمعه زاهدان در ادامۀ سخنان‌شان با بیان اینکه «اهانت به پیامبر اکرم صلی‌‌الله‌علیه‌وسلم و مقدسات اسلامی باید غیرت مسلمانان را تحریک کند»، خاطرنشان کردند: مسلمانی که در چنین شرایطی غیرتش تحریک نشود و به احیای سنت برنگردد در او هیچ خیری نیست. مسلمانان باید سیرت رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم را احیا کنند و دفاع از دین و حمایت و اتباع از آن‌حضرت و احیای سیرت و سنت و برنامه‌های ایشان را لازمۀ زندگی خود قرار دهند.
مدیر دارالعلوم زاهدان اهانت به پیامبر اکرم و سایر مقدسات اسلامی را برای تمام مسلمانان «غیرقابل تحمل» دانستند و تصریح کردند: ما از همه دنیا مخصوصا از سران کشورهای اروپایی، فرانسه، از سازمان ملل و مسئولین کشورهای اسلامی می‌خواهیم عشق و محبت مسلمانان نسبت به پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وسلم را درک کنند.
ایشان در ادامه افزودند: دفاع از ساحت مقدس پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم باید از هر چیز دیگری برای سران کشورهای اسلامی مهم‌تر باشد؛ این برای منافع‌ و بقای حکومت‌شان لازم است. سران کشورهای اسلامی در چنین شرایطی نباید سکوت کنند بلکه باید متفق و یک‌صدا از عزت اسلام و حرمت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم دفاع کنند.
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در پایان سخنان‌شان خواستار «تصویب قانون جهانی ممنوعیت اهانت به مقدسات ادیان و مذاهب» شدند و گفتند: ما از سازمان ملل و کشورهای اروپایی می‌خواهیم که قانونی تصویب شود که اهانت به پیامبر اسلام و آخرین کتاب آسمانی و سایر مقدسات ادیان و مذاهب در آن قانون ممنوع قرار گیرد؛ این در راستای مبارزه با افراط‌گرایی و تأمین امنیت جهان است.