- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید:

دین اسلام برای نجات از آفات و بلایا برنامه و راهکار دارد

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، دیروز جمعه (30 خرداد 1399) در جمع نمازگزاران اهل‌سنت زاهدان، ضمن توصیۀ جهانیان به توجه به پیام‌های قرآن و سنت، بر لزوم «کثرت دعا و استغفار»، «تجدیدنظر در زندگی» و «رعایت حقوق‌الله و حقوق‌الناس» در شرایط کنونی جهان تاکید کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید اظهار داشتند: مطلب و تحلیلی را خواندم که یکی از کارشناسان پیرامون شیوع بیماری کرونا در جهان گفته بود که امروز دنیا در رابطه با معالجۀ کرونا با بن‌بست مواجه شده و ادعا کرده بود که دین اسلام هم به‌عنوان آخرین دین در این زمینه هیچ برنامه و راهکاری ندارد!
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان ضمن انتقاد از چنین دیدگاهی، خاطرنشان کردند: علاج این مریضی در قرآن و سنت موجود است. راه خلاصی از کرونا و سایر امراض و آفات بازگشت به آموزه‌های قرآن و حدیث است. راه علاج کرونا این است که انسان‌ها از شرک، پرستش غیر خدا، عبادت صلیب، ظلم و جنایت، فساد، زنا، بی‌حجابی، نوشیدن مشروبات الکلی و سایر گناهان دست بردارند و جلوی ظلم و فساد و بی‌عدالتی را بگیرند. اگر مردم دنیا از گناه و تعدی به حقوق‌الله و حقوق‌الناس دست بکشند طولی نمی‌کشد که الله تعالی بیماری کرونا و سایر امراض و بلایا را از بین می‌برد.
خطیب جمعه زاهدان اظهار داشتند: این یک واقعیت است که آوردن و برطرف‌کردن تمام امراض و آفات در دست پروردگار است. چرا جهانیان به پیام‌های قرآن و پیام‌‌های آخرین پیام‌آور الهی توجه نمی‌کنند؟! چرا انسان‌ها واقعیت‌ها را نمی‌بینند و حق را نمی‌گویند؟ چرا عقلای قوم مردم را از ظلم و فساد منع نمی‌کنند؟ الله تعالی می‌فرماید: «فَلَوْلَا كَانَ مِنَ الْقُرُونِ مِنْ قَبْلِكُمْ أُولُو بَقِيَّةٍ يَنْهَوْنَ عَنِ الْفَسَادِ فِي الْأَرْضِ إِلَّا قَلِيلًا مِمَّنْ أَنْجَيْنَا مِنْهُمْ وَاتَّبَعَ الَّذِينَ ظَلَمُوا مَا أُتْرِفُوا فِيهِ وَكَانُوا مُجْرِمِينَ» [هود: 116]
ایشان در ادامه افزودند: پیام دین اسلام برای جهانیان آن است که هنگام مواجهه با آفت و بلا و عذاب به خدا برگردید و زاری و تضرع کنید؛ «فَلَوْلَا إِذْ جَاءَهُمْ بَأْسُنَا تَضَرَّعُوا وَلَكِنْ قَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَزَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطَانُ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ» [أنعام: 43].
مدیر دارالعلوم زاهدان تاکید کردند: راه خلاصی و نجات از تمام آفات و امراض ایجاد تغییر در خود، پناه‌بردن به الله تعالی و توسل به نماز و دعا و استغفار و برگشت به سنت رسول‌الله است. اما افسوس که جهانیان فقط به دنبال راهکارهای ظاهری و در انتظار کشف واکسن هستند و به علاج‌های حقیقی و راهکارها و توصیه‌های تجربه‌شدۀ قرآن و سنت توجه نمی‌کنند.
ایشان خاطرنشان کردند: در این شرایط خاص باید بیش از گذشته به نمازها پایبند باشیم و نماز نفل هم بخوانیم. باید به توبه و استغفار و دعا و تضرع و پرداخت صدقات و خیرات بیفزاییم و در خودمان تغییر ایجاد کنیم.
مولانا عبدالحمید در عین‌حال در کنار تاکید بر توجه به آموزه‌ها و توصیه‌های قرآن و سنت در مواجهه با امراض و آفات، بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله «استفاده از ماسک» و «رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه و تاکید کردند.

مدیر دارالعلوم زاهدان در پایان سخنان‌شان ضمن اظهار تأسف از وفات شماری از «انسان‌های صالح و مفید» در روزهای اخیر در استان سیستان‌وبلوچستان، درگذشت این افراد را «نقصانی بزرگ برای جامعه» دانستند.