- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
مولانا عبدالحمید:

حادثۀ اخیر ایرانشهر نیاز به تحقیق و بررسی بیشتر دارد

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید با اشاره به موضوع کشته‌شدن سه جوان در ایرانشهر، بر لزوم «تحقیق و بررسی بیشتر» در این‌خصوص و «روشن‌شدن واقعیت» تاکید کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید در درس ترجمه و تفسیر روز چهارشنبه (24 اردیبهشت 1399)، اظهار داشتند: اخیرا در ایرانشهر سه نفر کشته شده‌اند که در مورد قتل این افراد ابهاماتی وجود دارد و گزارش‌های متعددی در این‌خصوص در رسانه‌ها منتشر شده است. لذا باید در مورد حقیقت این موضوع تحقیق و بررسی بیشتری صورت گیرد تا واقعیت روشن شود.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه خاطرنشان ساختند: البته بنده از واقعیت این جریان اطلاع دقیقی ندارم که بتوانم اظهارنظری بکنم، اما توصیۀ بنده به مسئولین آن است که این موضوع را با دقت بررسی کنند و واقعیت را به‌ضرر هر کسی که باشد، روشن و واضح بگردانند تا نگرانی مردم برطرف شود.
ایشان گفتند: اگر یک مأمور انتظامی مرتکب قتل ناحقی بشود جرمش بسیار سنگین‌تر از یک فرد عادی است، زیرا مأمور نظامی یا انتظامی وظیفۀ تأمین امنیت را بر عهده دارد و قتل ناحق نه‌تنها امنیت را در جامعه برقرار نمی‌کند، بلکه به امنیت ضربه می‌زند.
مولانا عبدالحمید تاکید کردند: مسئولین محترم، به‌ویژه مسئولین انتظامی تلاش کنند که خدای‌ناکرده خون کسی به ناحق ریخته نشود. اگرچه مواردی بوده است که برخی از مسئولین انتظامی در جایی که مأمورشان مقصر بوده از وی دفاع نکرده‌اند. لذا انتظار همه این است که هر شخصی اعم از مأمور یا شخص عادی مرتکب تخلفی می‌شود با او برخورد قانونی صورت گیرد.
امام‌جمعۀ زاهدان در پایان بر لزوم «توجه و رسیدگی به شکایت اولیای مقتولین» تاکید کردند.