پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

تقوا و خداترسی بهترین راه حفاظت از تهدیدهای فضای مجازی است

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در جلسۀ «هم‌اندیشی دانشجویان و اساتید دانشگاه با موضوع “فضای مجازی؛ فرصت یا تهدید؟!”» که شامگاه پنجشنبه (21 آذر 1398) در مسجدجامع مکی زاهدان برگزار شد، با اشاره به «فرصت‌ها» و «تهدیدها»ی فضای مجازی، «تقوا و خداترسی» را از راه‌های مصونیت از تهدیدهای فضای مجازی عنوان کردند.
مولانا عبدالحمید در این جلسه که به همت دفتر امور دانشجویی دارالعلوم زاهدان و با حضور کارشناسانی از حوزه و دانشگاه برگزار شده بود، طی سخنانی کوتاه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین جلساتی، مطالبی پیرامون موضوع جلسه ایراد کردند و گفتند: همان‌طور که از طریق فضای مجازی افکار و اندیشه‌های سالم و مفید در جهان تبلیغ و منتشر می‌شوند، بسیاری نیز هستند که افکار و اندیشه‌های انحرافی و فرهنگ‌های خراب و فحشا را از طریق همین ابزار در جهان منتشر می‌کنند.
ایشان ادامه دادند: مسلمانان می‌توانند از فرصت فضای مجازی در راستای نشر فرهنگ و معارف اسلامی و پاسخ به شبهاتی که علیه اسلام و تمدن اسلامی مطرح می‌شوند استفاده کنند.
مدیر دارالعلوم زاهدان بر «حضور فعال علمای متخصص» در فضای مجازی تاکید کردند و گفتند: علمای ماهر و متخصص باید در فضای مجازی حضور فعال داشته باشند تا ضمن دفاع از ارزش‌های اسلامی و تهاجمات علیه دین اسلام، از این ابزار در راستای بیان مظلومیت مردم نیز استفاده کنند.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان «مراقبت در مقابل تهدیدهای فضای مجازی» را نیز مورد تاکید قرار دادند و گفتند: مواظب تهدیدهای فضای مجازی نیز باشیم که بسیاری به‌وسیلۀ این ابزار ایمان، دیانت، حیا و پاکدامنی افراد را هدف قرار می‌دهند و می‌خواهند انسان‌ها را به گمراهی و تباهی بکشانند.
مولانا عبدالحمید در پایان خاطرنشان کردند: تقوا و خداترسی بهترین راه حفاظت از ویروس‌هایی است که دیگران برای گمراهی و انحراف انسان‌ها در فضای مجازی منتقل و منتشر می‌کنند. لذا جوانان باید همچون حضرت یوسف علیه‌السلام در مقابل موج وسوسه‌های گناهان مقاومت کنند و تلاش کنند که به گناه مبتلا نشوند و در این راه به خدا پناه ببرند و به نمازهای خودشان پایبند باشند.

خروج از نسخه موبایل