پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

کوتاهی علما در عمل به شریعت سبب سستی عموم مردم می‌شود

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، شامگاه دیروز (چهارشنبه 20 آذر 1398) در «نشست هم‌اندیشی علمای زاهدان و حومه» که در دارالعلوم زاهدان برگزار شد، بر لزوم پایبندی علما به دستورات شریعت تاکید کردند.
مولانا عبدالحمید طی سخنانی در این جلسه، «خودسازی» و «اصلاح جامعه» را هدف برگزاری نشست هم‌اندیشی علمای زاهدان عنوان کردند و در ادامه اظهار داشتند: بزرگترین ظلم این است که انسان خودش را فریب بدهد. نفس اماره انسان را فریب می‌دهد و او را گرفتار خودپسندی و خودبزرگ‌بینی می‌کند. لذا همۀ ما باید برای وضعیت قبر و قیامت خودمان نگران باشیم و برای نجات خودمان دعا کنیم و بگرییم.
مدیر دارالعلوم زاهدان بر لزوم «عمل به علم» تاکید کردند و گفتند: بین «علم» و «عمل» رابطۀ بسیار نزدیکی وجود دارد. از فحوای روایات و احادیث اینگونه برداشت می‌شود که علمایی که در دنیا به علم خودشان عمل نکرده‌اند در روز قیامت حسرت می‌خورند و بیشتر از دیگران مورد محاسبه قرار می‌گیرند.
ایشان خاطرنشان کردند: علما باید بیش از همه به دستورات شریعت و سنت‌های زیبای رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم پایبند باشند. کوتاهی علما در عمل به شریعت سبب کوتاهی و کم‌توجهی عموم مردم در این زمینه می‌شود.
مولانا عبدالحمید در ادامه «اصلاح جامعه» را از مهمترین رسالت‌های علما دانستند و گفتند: وظیفۀ علما برای اصلاح جامعه بسیار سنگین است. علما باید برای اصلاح خانواده و جامعه برنامه‌ریزی و تلاش کنند. باید ملت مسلمان را به پایبندی به احکام شریعت اسلام در تمام زمینه‌ها دعوت بدهیم. عمل به فریضۀ امر به معروف و نهی از منکر سبب کاهش گناه و فساد در جامعه می‌شود.

خروج از نسخه موبایل