- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
مولانا عبدالحمید:

سفر به تمام نقاط کشور حق هر ایرانی است

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید شامگاه دیروز دوشنبه (6 آبان 1398) در همایش دانش‌آموختگی در شهر “کتیج”- از توابع شهرستان فنوج-، با بیان اینکه «سفر به تمام نقاط کشور حق هر ایرانی است»، اظهار امیدواری کردند که در آینده بتوانند به استان‌های مختلف کشور سفر کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در پاسخ به درخواست مردم “رمشک” درخصوص سفر ایشان به این منطقه، خاطرنشان کردند: این وظیفۀ ما است که به شهر رمشک و استان کرمان برویم و با مردم این مناطق دیدار کنیم.
ایشان در ادامه افزودند: هر ایرانی حق دارد اجازه داشته باشد به هرجای کشور که می‌خواهد مسافرت کند؛ سفر از یک استان به استانی دیگر نیاز به گذرنامه و ویزا ندارد. لذا همۀ ما باید سعۀ صدر داشته باشیم و یکدیگر را تحمل کنیم.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان خطاب به مردم رمشک تاکید کردند: مطمئن باشید که إن‌شاءالله روزی این سفر انجام می‌گیرد و ما به دیدار شما مردم خوب رمشک خواهیم آمد.

گفتنی‌ست شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید اواخر دی‌ماه 1396 بنا به درخواست مردم قصد سفر به شهر “رمشک” را داشتند که با ممانعت برخی از مسئولین مواجه شدند. ایشان 23 دی 96 در همایش دانش‌آموختگی بخش کتیج نسبت به این ممانعت انتقاد کردند و از تمام مسئولین استانی و کشوری خواستند که «دوراندیشی و وسعت نظر رهبر معظم انقلاب و رئیس محترم جمهور را الگو قرار دهند.»