پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

موفقیت نیروی انتظامی در جلب اعتماد و حمایت مردم است

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در فرازی از سخنان‌شان در مراسم امروز نماز جمعه (12 مهر 1398)، با اشاره به مناسبت هفتۀ نیروی انتظامی، ضمن تبریک این هفته به پرسنل نیروی انتظامی استان و کشور، «جلب اعتماد و حمایت مردم» را مهمترین راه موفقیت نیروی انتظامی دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید در این مراسم به اهمیت «امنیت مرزها» اشاره کردند و گفتند: یکی از مهمترین و حیاتی‌ترین مسائل برای هر کشوری برقراری امنیت مرزهاست. دشمنان جمهوری اسلامی ایران که زیاد هم هستند، همواره تلاش می‌کنند تا ناامنی را از طریق مرزها وارد کشور کنند، لذا مسئولیت مرزبانان عزیزان بسیار مهم و حساس است.
ایشان خاطرنشان کردند: همۀ ما باید برای حفاظت و موفقیت مرزبانان عزیز دعا کنیم تا بتوانند این مسئولیت خطیر و مهم را به نحو احسن انجام دهند. لذا ضمن حمایت از مرزبانان گرامی، باید در جایی که نیاز به راهنمایی دارند هم آنان را حمایت و راهنمایی کنیم. ملت ایران همواره به فکر مرزبانان عزیز هستند و در حوادثی که برای این عزیزان رخ داده است با آنان اظهار همدردی کرده‌اند، زیرا این عزیزان هم فرزندان ما و همین ملت هستند.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه اظهار داشتند: نیروی انتظامی نیرویی برخاسته از مردم است و باید مردمی حرکت کند. رمز موفقیت نیروی انتظامی در جلب اعتماد و حمایت مردم است، زیرا حمایت‌های مردمی بزرگترین حامی و پشتیبان نیروی انتظامی و هر نهاد و ارگانی به‌شمار می‌رود.
ایشان تاکید کردند: نیروی انتظامی هر اندازه بیشتر با اقشار مختلف مردم اعم از علما، فرهنگیان، دانشگاهیان و… ارتباط داشته باشد به همان اندازه در برقراری امنیت منطقه و مرزها موفق‌تر خواهد بود.
مولانا عبدالحید در ادامه خاطرنشان کردند: توصیۀ ما به تمام فرماندهان و مسئولان پاسگاه‌های مختلف آن است که به افراد و نیروهای خودشان تاکید کنند که همواره در کنار مردم باشند و از تیراندازی در مواردی که مشکوک هستند به شدت اجتناب کنند. اگر در جایی نود درصد احتمال جرم و ده درصد احتمال بیگناهی فرد وجود دارد باید به‌خاطر همان ده درصد از تیراندازی پرهیز شود.
ایشان تصریح کردند: عزیران نیروی انتظامی ضرر و خسارت را به جان بخرند، اما از تیراندازی‌هایی که خدای‌ناکرده منجر به کشته‌ و یا زخمی شدن افراد بی‌گناه می‌شود بپرهیزند؛ این هم در حفظ وحدت و امنیت مفید است و هم جلوی سوءاستفادۀ دشمنانی که دنبال گرفتن نقطه‌ضعف و تبلیغات هستند گرفته می‌شود.

کمک مردم محلی به حادثه‌دیدگان قطار زاهدان- تهران «مثال‌زدنی» بود
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در بخش پایانی سخنان‌شان به نقش‌آفرینی مردم روستای “شورو” در کمک به حادثه‌دیدگان حادثۀ اخیر قطار زاهدان-تهران اشاره کردند و گفتند: مردم عزیز روستاهای “شورو” و “گلوگاه”- از توابع شهرستان زاهدان- در حادثۀ خارج شدن قطار زاهدان- تهران از ریل راه‌آهن واقعاً ایثارگرانه نقش‌آفرینی کردند و پیش از رسیدن گروه‌های امدادی از زاهدان، به کمک حادثه‌دیدگان شتافتند.
ایشان تلاش‌های مردم در این حادثه را «مثال‌زدنی» توصیف کردند و گفتند: رسیدگی مردم به حادثه‌دیدگان این سانحه مثال‌زدنی بود. کمک مردم محلی در این سانحه علامت بیداری و هوشیاری مردم ماست و بیانگر آن است که این مردم برای تمام ملت ایران و تمام انسان‌ها ارزش قایل هستند.
مولانا عبدالحمید در پایان سخنان‌شان ضمن تشکر ویژه از مردم “شورو” و “گلوگاه”، برای جان‌باختگان سانحۀ قطار زاهدان- تهران دعای مغفرت و برای مجروحین دعای شفا و عافیت کردند.

خروج از نسخه موبایل