- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان:

امیدواریم پروژه‌های ناتمام دولت در استان سریعتر تکمیل شوند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم امروز نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان (8 شهریور 1398)، توسعۀ بندر چابهار، تکمیل پروژه‌های راه‌آهن و گازرسانی و دوبانده کردن جاده‌های مهم استان را به‌عنوان کارهای محوری برای توسعه و پیشرفت در سیستان‌وبلوچستان برشمردند و بر لزوم تکمیل پروژه‌های ناتمام دولت در این استان تاکید کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در این مراسم با اشاره به هفتۀ دولت، ضمن تبریک این هفته به دولتمردان و مسئولین استانی و کشوری، خاطرنشان کردند: الحمدلله دولت در کشور و استان تلاش‌هایی می‌کند و خدماتی انجام می‌دهند، اما در استان سیستان‌وبلوچستان چند کار محوری هستند که اگر دولت محترم به این موارد توجه ویژه و بیشتری داشته باشد در توسعه، پیشرفت و اشتغال استان تاثیر ویژه‌ای خواهد داشت.
ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: توسعۀ بندر شهید بشهتی چابهار یکی از موضوعات محوری است که باید به آن توجه خاصی صورت گیرد، زیرا این بندر یکی از بنادر مهم و استراتژیک است که ایران را با کشورهای آسیای میانه و بسیاری دیگر از کشورها متصل می‌کند.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان افزودند: اتمام پروژۀ راه‌آهن چابهار-زاهدان، توجه ویژه به پروژۀ گازرسانی در استان و دوبانده کردن جادۀ چابهار- میلک و توجه به دیگر راه‌های جاده‌ای استان از دیگر مواردی هستند که رسیدگی و توجه به آنها می‌تواند به توسعه، آبادانی، پیشرفت و ایجاد شغل در استان کمک شایانی بکند؛ امیدواریم این پروژه‌ها هرچه سریعتر به پایۀ تکمیل برسند.

توجه به اصل «شایسته‌سالاری» سبب تحکیم وحدت و اخوت می‌شود
مولانا عبدالحمید در ادامۀ سخنان‌شان در این مراسم که دکتر زینی‌وند، معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان‌وبلوچستان نیز از سخنرانان این مراسم بود، خاطرنشان کردند: همان‌طور که جناب دکتر زینی‌وند گفتند؛ دو قطبی شدن در استان و حتی در کشور به ضرر مردم است و سبب نقصان می‌شود، زیرا همۀ ما امت و ملت واحده هستیم و مردم ایران اعم از شیعه و سنی ایرانی و با یکدیگر برادر هستند.
ایشان بر لزوم «شایسته‌سالاری» تاکید کردند و گفتند: مهم آن است که در کشور اصل «شایسته‌سالاری» رعایت شود و از شایستگان اقوام و مذاهب بدون هیچ تفاوت و تبعیضی کار گرفته شود. عقیدۀ ما آن است که حتی باید حقوق غیرمسلمانانی که در استان و کشور زندگی می‌کنند رعایت شود و از شایستگان و توانمندان آنها نیز بر اساس تخصصی که دارد در راستای توسعه و آبادانی کشور کار گرفته شود.
امام‌جمعه زاهدان «استفاده از توانمندان» را خواستۀ اقشار مختلف در استان دانستند و تصریح کردند: توجه به اصل شایسته‌سالاری خواستۀ اقشار مختلف مردم در استان است. ما به مسئولین استانی و کشوری اطمینان می‌دهیم که بکارگیری شایستگان و توانمندان تمام اقوام و مذاهب سبب تحکیم اخوت و برادری می‌شود و خواستۀ مسئولین امر و در رأس آنها مقام معظم رهبری در این زمینه که وحدت است، برآورده می‌شود.
مولانا عبدالحمید در ادامه اظهار داشتند: الحمدلله استاندار محترم سیستان‌وبلوچستان به‌عنوان نمایندۀ دولت و همچنین نمایندۀ ولی فقیه در این استان دارای دیدگاه‌ها و نظریه‌های خوب و مثبتی به‌ویژه در زمینۀ بکارگیری شایستگان اقوام و مذاهب هستند که امیدواریم این دو بزرگوار هم از سوی مردم و هم از سوی مسئولین مرکز مورد حمایت قرار گیرند.

 

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در پایان سخنان‌شان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و دهۀ عاشورا، اظهار داشتند: در ماه محرم به‌ویژه دهۀ عاشورا که ایام خاصی در کشور ما هستند، امید است که در برگزاری مراسم و تعریف و تمجید از بزرگان دینی حرمت مقدسات طرفین (شیعه و سنی) حفظ شود.
ایشان تاکید کردند: تمام مسلمانان در سطح دنیا باید حرمت مقدسات و اعتقادات یکدیگر را حفظ کنند و به مقدسات یکدیگر حرمت قایل باشند.