- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
مولانا عبدالحمید:

مشارکت توانمندان اقوام و مذاهب در ادارۀ استان و کشور بزرگترین خواستۀ مردم استان است

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در فرازی از سخنان‌شان در مراسم نماز جمعه زاهدان (4 مرداد 1398) از «مشارکت توانمندان اقوام و مذاهب در ادارۀ استان و کشور» به‌عنوان بزرگترین خواستۀ مردم سیستان‌وبلوچستان یاد کردند و از استاندار سیستان‌وبلوچستان خواستند که در راستای تحقق این خواسته تلاش کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید در این مراسم که مهندس موهبتی، استاندار سیستان‌وبلوچستان حضور داشت، از وی به‌عنوان فردی «دلسوز» و «زحمتکش» یاد کردند و گفتند: الحمدلله جناب آقای موهبتی استاندار محترم سیستان‌وبلوچستان فردی دلسوز است که برای حل مشکلات مردم زحمت می‌کشد و تلاش می‌کند. ایشان فردی بی‌تکلف و میدانی است.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان گفتند: همانطور که استاندار محترم به‌خوبی می‌دانند سیستان‌وبلوچستان متشکل از اقوام، مذاهب و گرایش‌های مختلف است، اما همۀ آنها ایرانی هستند و با یکدیگر برادری و اخوت ریشه‌ای دارند.
ایشان در ادامه «مشارکت تمام اقوام و مذاهب در مدیریت استان و کشور» را مهمترین خواستۀ مردم استان از استاندار عنوان کردند و گفتند: بزرگترین خواستۀ مردم استان از استاندار آن است که تمام اقوام و مذاهب و گرایش‌ها در آبادانی و ادارۀ استان مشارکت داده شوند؛ این به نفع استان، کشور، شیعه و سنی و نظام جمهوری اسلامی است.
مولانا عبدالحمید ادامه دادند: خواستۀ مردم استان آن است که فراتر از استان، در آبادانی و مدیریت تمام کشور مشارکت داده شوند و پای‌شان به مرکز کشور و سایر استان‌ها کشیده شود، زیرا این مردم متعلق به همین کشور هستند و می‌خواهند در توسعه و آبادانی کشورشان سهیم باشند و مشارکت داشته باشند.
ایشان خاطرنشان کردند: از استاندار محترم انتظار می‌رود که در حد توان‌شان تلاش کنند تا توانمندان و شایستگان استان سیستان‌وبلوچستان به سایر استان‌های کشور فرستاده شوند تا بتوانند به کشورشان خدمت کنند، زیرا آنها در هر نقطه‌ای از کشور که خدمت کنند در واقع به هموطنان خودشان خدمت کرده‌اند.


استاندار محترم مستقیما بر عملکرد ادارات استان نظارت داشته باشد

مولانا عبدالحمید در ادامۀ سخنان‌شان خاطرنشان کردند: استاندار محترم هر اندازه بهتر و بیشتر به ادارات استانی اشراف و نظارت داشته باشد و مستقیماً یا بالواسطه در جریان واقعیت فعالیت‌های آنها قرار گیرد، ادارت استان فعال‌تر و مفیدتر خواهند بود.
ایشان اظهار داشتند: موفق‌ترین فرد و مسئول در هر اداره و نهاد کسی‌ست که در کنار مردم باشد و در راستای جلب رضایت مردم تلاش کند؛ این امر یقیناً رضایت پروردگار را نیز در پی دارد و به نفع حاکمیت است.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در پایان سخنان‌شان به تلاش‌های استاندار سیستان‌وبلوچستان در خصوص «ساماندهی سوخت» در این استان اشاره کردند و گفتند: استاندار محترم در موضوع سوخت‌بری از ابتدا هم درخصوص تلفات جاده‌ای و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط سوخت‌بران نگران بود و دغدغه داشت. لذا تمام فکر و تلاش ایشان ساماندهی موضوع سوخت در استان است و إن‌شاءالله به نحوی تدبیر خواهد کرد که نه مردم متضرر شوند و نه دولت.