- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -

مولانا عبدالحمید در پیامی درگذشت «محمد مرسی» را تسلیت گفتند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید با صدور پیامی، درگذشت ناگهانی و مظلومانه محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر را به مردم مصر و هواداران ایشان در سراسر جهان تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام جمعه اهل‌سنت زاهدان، متن پیام ایشان به شرخ ذیل است:


بسم الله الرحمن الرحیم

«إنا لله وإنّا إلیه راجعون»

خبر اندوه‌بار و غم‌انگیز درگذشت جناب دکتر محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر در جلسه دادگاه، باعث تأسف و تألم خاطر اندیشمندان و عموم آزادی‌خواهان دنیا گردید.
سرگذشت مظلومانه دکتر محمد مرسی، سیاست یک بام و دو هوای مدعیان حقوق بشر را برای همگان واضح ساخت. در دنیایی که ادعای تمدن و دموکراسی دارد، چگونه با توطئه‌ی داخلی و پشتیبانی و حمایت بازیگران صحنه‌های بین‌المللی، رئیس جمهور قانونی و منتخب مردم مصر که از طریق انتخابات آزاد و پروسه دموکراتیک به این مقام رسیده بود، طی یک کودتای نظامی برکنار و یک فرد دست‌نشانده جای او را می‌گیرد، اما این ظلم با سکوت مجامع جهانی و مدعیان دموکراسی روبرو می‌شود!
مرسی پس از تحمل سال‌ها حبس و مواجهه با اتهامات ناروا، همچون برخی از ائمه و بزرگان سلف در حین حبس، مظلومانه به دیدار پروردگارش شتافت. این لکه ننگ برای همیشه بر پیشانی کودتاچیانی که دست به این توطئه و جنایت زدند خواهد ماند و تاریخ نیز این ظلم بزرگ را هرگز فراموش نخواهد کرد.
اینجانب ضمن ابراز همدردی با هواداران و دوستان «محمد مرسی» در داخل و خارج مصر، بالاخص عزیزان و خانواده ایشان، از خداوند متعال مسئلت دارم ایشان را مورد مغفرت کامل قرار دهد و درجاتش را بلند فرماید و به همه بازماندگان و دوست‌داران ایشان اجر و صبر عنایت کند.


(مولانا) عبدالحمید

امام جمعه اهل‌سنت زاهدان