- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -
مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان:

«عمل خوب» زندگی راحتی را برای انسان به ارمغان می‌آورد

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان (17 خرداد 1398)، ضمن تاکید بر توجه به اعمال نیک و دوری از اعمال بد، «زندگی راحت و آرام» را نتیجه عملکرد و کردار نیک دانستند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید پس از تلاوت آیه «ومن أعرض عن ذكري فإن له معيشة ضنكا» اظهار داشتند: :«عمل صالح» زندگی پاکیزه و راحتی را برای انسان به ارمغان می‌آورد، همان‌طورکه عمل خلاف شریعت انسان را در تنگنا قرار می‌دهد و همه چیز به کام او تلخ می‌شود.
ایشان افزودند: عمل صالح و نیک در مسیر فطرت انسانی قرار دارد و عمل بد و گناه برخلاف فطرت است؛ مسیر خلاف فطرت همان مسیر فرعی‌ست که در آن چاله‌ها و پرتگاه‌ها وجود دارند و اگر لذتی باشد خیلی جزئی‌ست.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان گفتند: کسی که از قرآن نافرمانی کند و برخلاف قرآن و سیرت رفتار کند، خداوند زندگی را برای وی تلخ و ناگوار می‌گرداند. زندگی راحت و خوب نتیجه عمل صالح است، و زندگی ناگوار به همراه پریشانی نتیجه عمل ناصالح و خلاف شرع است.
ایشان ادامه دادند: خیال نکنید کسی که بی‌بندوبار است یا اختلاس می‌کند راحت است؛ همه چیز به کامشان تلخ می‌شود چون پول‌شان خلاف شرع است. آنانی که دنبال دوست‌دختر و دوست‌پسر می‌گردند، خیال نکنید زندگی راحت و لذت‌بخشی دارند، این طبیعت گناه است که ناگواری ایجاد می‌کند.
مولانا عبدالحمید خاطرنشان کردند: بشر در مسیر گناه با ناکامی و بن‌بست روبرو می‌شود. مسیر گناه نابود کننده است؛ همین گناهان از قبیل زنا، فساد، قتل، سرقت، راه‌زنی، جرم و جنایت، خوردن مال یتیم و ضایع کردن حقوق هستند که تبدیل به جهنم می‌شوند. هر گناهی یک واقعیت و صورتی دارد و آن صورت در آخرت نمایان می‌شود. بهشت نیز در حقیقت همین اعمال صالح هستند که در قیامت به آن صورت بهشت ظاهر می‌شوند؛ «تلك الجنة التي اورثتموها بما كنتم تعملون».
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان افزودند: خداوند ظلم نمی‌کند، جهنم عملکرد انسان است. کسانی که آیات قدرت خداوند را در دنیا ندیدند، به‌صورت کور در روز قیامت حشر می‌شوند. آنهایی که در دنیا راه کوری را اختیار کردند، روز قیامت خداوند هر دو چشم‌شان را کور می‌کند؛ افتان و خیزان هستند و راه را نمی‌بینند؛ می‌گویند خدایا ما در دنیا بینا بودیم چرا ما را به‌حالت کور حشر کردی؟ خداوند می‌فرماید: در دنیا بینا بودید ولی آیات خدا را ندیدید و فراموش کردید، امروز کور حشر می‌شوید و فراموش می‌شوید. کسی که احکام خداوند را در دنیا مورد توجه قرار ندهد، در روز قیامت خداوند او را به‌حالت نابینا و کور حشر می‌کند، همچنین انسان‌های زیبارو را که اعتقاد باطل و عمل نادرست داشته باشند، سیه‌رو حشر می‌شوند.
مدیر دارالعلوم زاهدان ادامه دادند: نفس انسان هیچ وقت از گناه سیر نمی‌شود؛ هر اندازه گناه انجام دهد تشنگی‌اش به گناه بیشتر می‌شود و هرچه بیشتر مال و دنیا جمع کند، طمع او به دنیا بیشتر می‌شود. پس بهتر است انسان مسیر تقوا را اختیار کند و قوانین و مقررات الهی را ببیند. خداوند حکیم است و همه دستورات الهی از روی حکمت‌اند؛ انسان وقتی ایمان داشته باشد به حکمت خدا اعتقاد پیدا می‌کند.
ایشان در پایان سخنان‌شان گفتند: بشنویم و اطاعت کنیم، از گناه و نفس امّاره و شیطان فرار کنیم، گرفتار دنیا نشویم. تنها راه نجات، راه شریعت و راه دین است.